آزمایشات بالینی فاز 3 Covaxin در بیمارستان Chennai از دوشنبه آغاز می شود ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

آزمایشات بالینی فاز 3 Covaxin از روز دوشنبه در بیمارستان چنای آغاز می شودCHENNAI: آزمایشات بالینی فاز 3 انسانی واکسن Covid-19 بومی Covaxin از روز دوشنبه (7 دسامبر) در بیمارستان و مرکز تحقیقات کالج پزشکی SRM (SRM MCHRC) در Kattankulathur ، حدود 45 کیلومتری Chennai آغاز می شود.

داوطلبان در آزمایشات فاز 1 و 2 در بیمارستان عکسبرداری کردند ، به جز تب خفیف و بدن درد ، هیچ عکس العمل جانبی نداشتند. این مرکز در میان 12 موسسه در کشور است که توسط ICMR برای انجام آزمایشات واکسن تولید شده توسط Bharat Biotech مستقر در حیدرآباد و با همکاری ICMR و موسسه ملی ویروس شناسی انتخاب شده است.

مقامات این مرکز گفتند که 1000 تا 1500 داوطلب در بیمارستان با دو بار عکسبرداری (دوز) تزریق می شوند. هر فرد بالای 18 سال و قبلاً آزمایش Covid-19 مثبت نداشته باشد می تواند در این آزمایشات شرکت کند. زنان باردار از دادگاه محروم هستند. در حالی که دوز مصرفی ممکن است در حدود 0.5 میلی لیتر باشد ، همان مواردی که در آزمایشات فاز 2 تجویز می شوند ، اما برنامه پیگیری ممکن است متفاوت باشد زیرا فاز 3 یک مطالعه یک ساله خواهد بود.

یک مقام مسئول در این مطالعه گفت: “این مرحله نیز کارایی واکسن را بررسی می کند. اما از آنجا که این مرحله روی جمعیت بیشتری است ، افراد مبتلا به بیماری های بیماریزا و در مصرف دارو نیز پایدار هستند.” وی افزود: “ما هنوز در مرحله ثبت نام شرکت کنندگان هستیم.”

بهارات بیوتک ، در وب سایت خود ، گفت که آنها پس از اتمام موفقیت آمیز تجزیه و تحلیل موقت از آزمایشات بالینی فاز 1 و 2 ، تاییدیه DGCI را برای آزمایشات بالینی فاز 3 بر روی 26000 شرکت کننده در بیش از 25 مرکز در سراسر هند دریافت کردند. آزمایشات فاز 3 Covaxin در چند ایالت مانند هاریانا ، دهلی ، بنگال غربی ، گجرات ، ادیشا و مادیا پرادش آغاز شده است.

در SRM ، آزمایشات فاز 1 در ماه جولای با 30 داوطلب و پس از آن فاز 2 در سپتامبر با 45 داوطلب آغاز شد. یک مقام گفت: “نتایج دو مرحله اول ممکن است به زودی پایان یابد.”