مجله خبری بهداشت | دندان | سلامت

اخبار سلامت | اخبار پزشکی | اخبار دندان پزشکی | سلامت دندان

احیای خانه طبیعی هند برای مواد مغذی ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

1 min read

  • (تصویر نماینده)
    (تصویر نماینده)

    توسط KR Venkatadri ،

  • مدیر عامل – علوم تغذیه ، مواد شیمیایی تاتا

در چند ماه گذشته که عمدتا تحت تأثیر Covid-19 قرار داشت ، سال 2020 را سالانه ساخت که ما را مجبور به یادگیری بسیاری از چیزهای جدید کرد. اختلالات در زندگی روزمره ما از جمله نحوه کار ، آنچه می خوریم و حتی چیزهای معمولی مانند تعاملات اجتماعی ما دچار تغییرات جدی شده است. در زیر تغییرات بزرگی که ما تجربه کردیم و به طور جمعی مدیریت کردیم ، این عشق جدید برای توجه بیشتر به سلامتی و پذیرش مسیر مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه با غیرت بیشتر یافت شد. ایجاد ایمنی قوی تر و توانایی مبارزه با ویروس اولین و آخرین خط دفاعی ما بود که جای تعجب نیست که منجر به افزایش تقاضا برای طیف وسیعی از محصولات بدون نسخه مانند زردچوبه شود ، تولسی قرص های (ریحان مقدس) و مجموعه ای از سپرهای آیورودا مانند Chawanprash و غیره. این ، اولین و شاید معقول ترین پاسخ برای مبارزه با Covid-19 همچنین یادآوری شدیدی از پتانسیل بخش صنایع غذایی هند بود.

بازار مواد مغذی هند در سال 18-2017 توسط ASSOCHAM حدود 4 میلیارد دلار تخمین زده شد و پیش بینی کرد که تا سال 2025 به حدود 18 میلیارد دلار رشد کند. این فاصله زیادی با بخش دارویی داخلی این کشور دارد که تخمین زده می شود حدود 20 میلیارد دلار باشد و آماده است تا در پنج تا هفت سال آینده دو برابر شود. گرچه هر استدلالی که مواد مغذی را به عنوان گزینه ای برای داروسازی سوق می دهد ، در بهترین حالت یک بحث آسان است ، اما این نباید مانع ما شود که بپرسیم چه کاری می توانیم انجام دهیم تا از طریق قدرت های ذاتی و ذاتی خود رشد کنیم.

اولین و مهمترین گام در این راستا تصدیق قدرت طبیعی هند برای تبدیل شدن به رهبر جهانی در بخش صنایع غذایی است. نسل های بی شماری در این کشور زیر چتر درمان های خانگی ساده ای که در آشپزخانه های ما برای مقابله با بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی یا گلو درد وجود دارد ، زندگی کرده اند و با کمی زردچوبه ، زنجبیل خشک ، فلفل و غیره بهبود یافته اند سرمایه ادویه که خود را به یک خانه سازمان یافته برای مواد مغذی در جهان مدرن گسترش می دهد ، نباید خیلی سخت باشد.

این محکومیت باید بعداً به یک سطح جهانی ترجمه شود که متکی به داده های علمی در مورد مزایای محصولات تغذیه ای باشد ، چه به عنوان واسطه و چه محصولات نهایی. مصرف کنندگان امروزی ، چه در هند و چه در سراسر جهان ، بیش از تصورات عاشقانه ساده در مورد درمان های خانگی ، قبل از خرید ایده استفاده از مواد مغذی به عنوان تقویت کننده سلامتی ، تقاضا می کنند. پایه و اساس این پل باید داده های علمی باشد که مزایای مواد مغذی را برای بهبود کیفیت زندگی شامل طیف وسیعی از برنامه ها ، مانند مدیریت وزن و دیابت ، سلامت کبد ، مکمل ها برای ورزشکاران و غیره ثابت کند. همزمان ما همچنین برای بهتر “در دسترس بودن زیست” عصاره های طبیعی را که به عنوان مواد اساسی در محصولات غذایی استفاده می شود ، درک کنید. قابلیت دسترسی زیستی میزان و میزان جذب ماده (مانند دارو) به سیستم زنده یا در دسترس بودن در محل فعالیت های فیزیولوژیکی است.

این فرمول علمی تاسیس شده که امروزه پایه و اساس محصولات دارویی است ، باید برای فرمولاسیون ها و محصولات تغذیه ای نیز فراهم شود ، که خود می تواند عامل رشد بازار برای رشد بخش در هند و جهان باشد.

همچنین یک نیاز فزاینده برای ایجاد یک چارچوب نهادی قوی وجود دارد که بتواند از رشد هند به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی مواد غذایی حمایت کند. ما در حال حاضر موسساتی مانند وزارت آیوش و سازمان ایمنی و استاندارد غذا در هند (FSSAI) داریم که می توانند نیاز به ایجاد داده های علمی قوی را به روش جامع و منسجم تری برطرف کنند. این ، به نوبه خود ، بنیادی را پایه ریزی خواهد کرد که می توان آینده بازار مواد غذایی را بر اساس آن بنا کرد. همین چارچوب نهادی همچنین می تواند ناظر برای محافظت از IP باشد که جریان قوی تری از سرمایه گذاری ها را برای تحقیق و توسعه در بخش امکان پذیر می کند و همچنین معیار جهانی کیفیت ورودی و خروجی را فراهم می کند.

هند یک شرکت نسبتاً دیر هنگام در تجارت سازمان یافته مواد غذایی است و بنابراین باید با یک مارک تجاری قوی پشتیبانی شود که کشور را به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای مواد اولیه و محصولات نهایی قرار دهد. کمپین های موفق و مداوم مانند “هندوستان باورنکردنی” که توانسته اند این کشور را به عنوان یک مقصد عالی برای گردشگران بین المللی قرار دهند ، باید به نفع بخش صنایع غذایی نیز تکرار شوند. تمرکز چنین تمرینات تجاری باید روندهای قوی و ایمن تولید هند را ترویج کند که یک بانک اعتماد برای رشد پایدار بخش مواد مغذی درست کند همانطور که در گذشته برای بخش داروسازی انجام داده ایم.

امروزه ، پتانسیل محصولات تغذیه ای دریایی همچنان بشدت مورد بهره برداری قرار می گیرد. یکی از امیدوار کننده ترین زمینه های رشد بازار داخلی شبکه کانال موجود ایجاد شده توسط FMCG و بخش های دارویی است. ما یک مورد قوی داریم که باید به نفع مارک تجاری B2C و B2B باشد که هم به عنوان آماده مصرف محصولات باشد و هم به عنوان یک ماده مغذی فعال یا ANI که به محصولات معمول مصرف می شود (به عنوان غنی سازی زیستی).

هند به عنوان یک رهبر جهانی در چندین محصول کشاورزی که کاملاً روی تنوع زیستی کاملاً قوی و بی نظیر خود ایستاده است ، یک بازیگر طبیعی در بخش تغذیه جهانی نیز است. ساختن کشور ما همچنین به عنوان یک خانه واقعی برای بخش جهانی مواد مغذی فرصتی است که ما به راحتی از دست نمی دهیم.

(سلب مسئولیت: نظرات بیان شده فقط از نویسنده است و ETHealthworld.com لزوماً عضو آن نیست. ETHealthworld.com هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده به شخص یا سازمان به طور مستقیم یا غیر مستقیم ندارد.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *