اولین ذخیره سازی واکسن در بیمارستان راجیو گاندی ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

دهلی: اولین محل نگهداری واکسن در بیمارستان راجیو گاندیدهلی نو: بیمارستان فوق تخصصی راجیو گاندی دولت دهلی در شمال شرقی دهلی قرار است اولین مرکز ذخیره سازی واکسن Covid-19 در این شهر را داشته باشد.

بیمارستان اختصاصی Covid-19 توسط مرکز انتخاب شده است و از اولین امکانات در کشور خواهد بود. بلوک تاسیساتی بیمارستان برای محل ذخیره سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در 5000 متر مربع گسترش خواهد یافت. مقامات بیمارستان گفتند که تیمی از وزارت بهداشت اتحادیه قبلاً بلوک سودمندی را بررسی و تأیید کرده اند.

“برای برنامه واکسیناسیون این مرکز ، به دولت دهلی نوشته بود که آنها به مکانی با مساحت حداقل 5000 متر مربع نیاز دارند. ما منطقه ای را که اختصاص یافته است به آنها داده ایم و آنها به زودی آن را اشغال خواهند کرد. “دکتر BL Sherwal ، مدیر پزشکی بیمارستان به TOI گفت.

وی گفت: این منطقه در حال مقاوم سازی است تا بتواند به یک سردخانه تبدیل شود. “با ورود فریزرهای عمیق ، تغییرات در حال انجام است که درب های موجود باید تغییر کنند. ما علاوه بر پشتیبان گیری از برق ، به نقاط برق بیشتری نیز نیاز خواهیم داشت. “

دولت دهلی از سیستم موجود زنجیره سرد در شهر استفاده می کند که برای برنامه های ایمن سازی منظم استفاده می شود ، جدا از زنجیره تأمین و توزیع ، برای معرفی واکسن Covid-19 ، اما نیاز به یک سایت مناسب برای ذخیره سازی انبوه وجود دارد. یک مقام گفت: “دولت دهلی همچنین آمادگی زیرساخت های زنجیره سرد را برای هرگونه تقویت مورد نیاز ارزیابی کرده است.”
دولت در حال آماده سازی بانک اطلاعاتی از کارکنان بهداشتی در خط مقدم نبرد علیه Covid-19 است که احتمالاً در مرحله اول واکسینه می شوند. این پایگاه داده شامل پزشکان ، پرستاران ، تکنسین های آزمایشگاهی ، داروسازان و ماماهای پرستار کمکی از بخش های دولتی و خصوصی است.

وزارت بهداشت اتحادیه ماه گذشته به همه ایالت ها و سرزمین های اتحادیه دستور داده بود تا 31 اکتبر برنامه هایی در زمینه زیرساخت های عقب ، سردخانه و توزیع ارائه دهند. همچنین به دولت ها گفته شد که برای زنجیره تأمین واکسن قوی آماده شوند.

یک مقام دولت دهلی گفت: “این پایگاه داده به وزارت بهداشت اتحادیه ارسال می شود و در مورد چگونگی استفاده از آن تصمیم گیری می شود.”