با افزایش امیدهای واکسن ، برخی از پزشکان و پرستاران از هجوم ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld محتاط هستند

با افزایش امیدهای واکسن ، برخی از پزشکان و پرستاران از لرزیدن احتیاط می کنندبمبئی: با انتظار می رود که واکسن های Covid-19 ظرف چند هفته تا یک ماه برسد ، بسیاری از کارکنان مراقبت های بهداشتی نسبت به اولین کسانی که عکس می گیرند ، احتیاط کرده اند. بسیاری از پزشکان و پرستاران TOI که با آنها صحبت کردند گفتند که ترجیح می دهند چند ماه صبر کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی و کارآیی در دام عمومی قرار گیرد.

دکتر ام اس سریواستاوا ، مشاور بیماریهای عفونی ، نیز عضو گروه ویژه ایالت کوید ، گفت که وی قصد دارد تا ماه مه صبر کند. “برخی از فناوری های واکسن کاملاً جدید هستند مانند فناوری RNA پیام رسان (که در واکسن های Moderna و Pfizer استفاده می شود). من مطمئن هستم که واکسن ها م workثر واقع می شوند ، اما من فقط پس از بررسی نتایج بیشتر تصمیم می گیرم. ” دکتر گوتام بهانسالی ، پزشک نیز گفت که چند ماه صبر می کند تا تصمیم بگیرد که چه زمانی واکسن بزند و نوع واکسن چیست. رئیس یکی از امکانات جامبو BMC گفت: “اگر یک گزینه به من داده شود ، منتظر می مانم.” مقامات مدنی گفتند ، لیستی از کارمندان مراقبت های بهداشتی 1.2 بلاگ از بمبئی برای مرحله اول واکسیناسیون تهیه شده است که داوطلبانه خواهد بود.

برای رئیس بیمارستان KEM دکتر Hemant Deshmukh ، حداقل دانش پاتوژنز Covid بیشتر از یک نظر است. “من عجله ای برای استفاده از واکسن ندارم. در ماه های آینده درباره ویروس و مسیر آن اطلاعات کمی داریم. ما نمی دانیم که چه تعداد سویه وجود دارد و یا تا چه حد واکسن ها می توانند از آن محافظت کنند. “

وی گفت: “یك جراح ارشد ارشد 72 ساله گفت:” سرعتی كه سازندگان واكسن بدون درج اطلاعات ایمنی كافی در حوزه عمومی به دنبال مجوز استفاده اضطراری بوده اند ، تردیدهایی ایجاد كرده است. ” واکسن سازان Bharat Biotech ، Serum Institute of India (SII) و Pfizer درخواست تأییدیه های اضطراری را داده اند.

با این حال ، دکتر شاشانک جوشی ، یکی از اعضای گروه ویژه ایالتی ، گفت که بیشتر این ترس به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات کامل در مورد ایمنی و کارآیی است. وی با بیان اینکه واکسن های Oxford AstraZeneca ، Bharat Biotech و Zydus اولین واکسن ها هستند ، گفت: “این تردید زمانی از بین خواهد رفت که پزشکان داده های معتبر آزمایش های هندی را در مجلات معتبر مشاهده کنند.”

دکتر جلیل پارکار ، متخصص ریه گفت که واکسن ها چندین مرحله از مطالعه دقیق را طی می کنند و پزشکان باید مصرف آن را بررسی کنند. یک پزشک ارشد گفت: حادثه شرکت کنندگان در آزمایش “کوویشیلد” که اخطار قانونی را به SII در مورد اثرات سو ad ارسال کرده است ، قطعاً عدم اطمینان را ایجاد کرده است.