برخی از افرادی که از Covid بهبود می یابند به عفونت ستون فقرات ناتوان کننده مبتلا می شوند ، Health News ، ET HealthWorld

برخی از کسانی که از Covid بهبود می یابند به عفونت ستون فقرات ناتوان کننده مبتلا می شوندبمبئی: در حالی که سندرم پس از کوید یک موجود شناخته شده است که در آن برخی از بیماران ماهها علائم کووید مانند را تجربه می کنند ، اکنون پزشکان شهرستان متوجه عفونت ستون فقرات ناتوان کننده در برخی از بیماران مسن بستری در تب ویروسی شده اند.

در بیمارستان Nanavati در Juhu ، شش بیمار مسن مبتلا به عفونت ستون فقرات یا آبسه در طی چهار هفته تحت درمان قرار گرفتند. دکتر میهیر باپات جراح ستون فقرات گفت: “آنها در طی عفونت Covid-19 هفته ها به بیمارستان بستری شدند.” این عفونت به حدی شدید بود که پنج نفر به جراحی ستون فقرات به همراه آنتی بیوتیک های آخرین گزینه نیاز داشتند. دکتر باپات گفت: “آنها سه ماه طول می کشد تا به طور عادی حرکت کنند.”

برای رنولد سیرول ، ساکن واسای ، صورتحساب های پزشکی از زمانی که وی در ماه سپتامبر با کووید قرارداد بست ، بالاتر از 15 لک بود. این مرد 68 ساله چهار بار در بیمارستان بستری شده است ، یک عمل جراحی ستون فقرات انجام می شود و یک پرستار روزانه سه بار به منزل می آید تا آنتی بیوتیک های IV را تزریق کند که هزینه آن روزانه 7000 روپیه است.

پسرش وینیت گفت: “پدر من هرگز بیمار نمی شد و روزانه 10 کیلومتر راه می رفت تا Covid بدست آورد.” وی به مدت 10 روز در یک بیمارستان محلی بستری شد و برای درمان مجدداً اصلاح شد. چند روز پس از بازگشت به خانه ، او دوباره با درد کمر دردناک کمر به بیمارستان منتقل شد. طی دو ماه آینده ، با بدتر شدن درد و مراجعه به پزشكان ، به درمان سل ستون فقرات پرداخت.

وی به دکتر باپات ارجاع شد و در بیوپسی ستون فقرات باکتریهای گرم منفی که فقط در ICU های بیمارستانی یافت می شوند نشان داد. سیرول ، که در نانواتی در 7 دسامبر تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفت و دو هفته بعد مرخص شد ، مجبور است از آنتی بیوتیک های آخرین راه حل مانند کولیستین و تیگسیکلین به مدت سه هفته استفاده کند.

در حالی که Sirwels تعجب می کند که چه چیزی منجر به عفونت ستون فقرات شده است ، اما پزشکان اظهار می کنند که این یک عفونت مربوط به Covid نیست. دکتر باپات گفت: “این احتمالاً به ایمنی پایین بیماران Covid مربوط می شود.”

یکی دیگر از جراحان ستون فقرات ، دکتر سمیر دالوی از بیمارستان هندوجا ، ماهیم ، مواردی از آبسه ستون فقرات را در بیمارانی که از Covid بهبود یافتند نیز مشاهده کرد. وی گفت: “کووید بر توانایی بدن در مبارزه با عفونت هایی که ممکن است پنهان بوده و شعله ور شوند تأثیر می گذارد.”

پزشک دیگری گفت: از آنجا که عفونت های ستون فقرات به دلیل وجود میکروارگانیسم هایی است که فقط در ICU های بیمارستانی یافت می شوند ، این بدان معناست که بیمار در طول اقامت اولیه در بیمارستان برای درمان کووید به آن مبتلا شده است.

دکتر Rahul Pandit ، رئیس ICU بیمارستان Fortis و عضو گروه ویژه دولت در Covid ، گفت که میکروب ها در فضای اپیدورال ستون فقرات (بین دیواره مهره ها و غشا) ستون فقرات ایجاد می کنند. وی گفت: “در فورتیس ، پس از آنكه كووید دچار آبسه در ناحیه خارج ستون فقرات شد ، یك بیمار بود.”

پزشكان گفتند كه نياز است كه به زودي به عفونت هاي ستون فقرات مشكوك شويد. دکتر باپات گفت: “اگر یک بیمار بهبود یافته کوید درد کمر داشته باشد که حداقل بعد از دو هفته پس از استراحت در خواب بهبود پیدا نکند ، تحقیقات بیشتری لازم است.”