بیش از 1000 نفر در بلاگاوی برای دریافت کوواکسین در مرحله سوم آزمایشات ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

کارناتاکا: بیش از 1000 نفر در بلاگاوی برای دریافت کوواکسین در مرحله سوم آزمایشاتبلگاوی: بیمارستان Jeevan Rekha در بلاگاوی در حال آماده سازی برای راه اندازی مرحله سوم آزمایشات انسانی Covaxin ، واکسن بالقوه Covid-19 بومی است. حدود 1000 داوطلب در این مرحله دو عکس تقویت کننده دریافت می کنند.

در مرحله دوم آزمایشات در سپتامبر و اوایل ماه اکتبر ، به 50 داوطلب در یک بازه 14 روزه دو دوز عکس تقویت کننده داده شد. در مرحله اول که در 14 آگوست تکمیل شد ، چهار داوطلب واکسن تزریق کردند.

نامزدهای دو مرحله اول در حال حاضر تحت نظر هستند. مقامات بیمارستان مرتباً وضعیت آنها را پیگیری می کنند و نمونه های خون خود را به شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) می فرستند.

مسئولان بیمارستان می گویند این داوطلبان “شش تا هفت ماه” دیگر تحت نظر خواهند بود. تاکنون هیچ یک از آنها از عوارض جانبی شکایت نکرده اند. بیمارستان گفت داوطلبان ، که همگی از شهر بلاگاوی و اطراف آن هستند ، سالم هستند.

در مرحله سوم ، Bharat Biotech Pvt Ltd ، شرکت تولید کننده واکسن ، دوزهای 1000 داوطلب را تجویز می کند. Amith S Bhate ، مدیر ، Jeevan Rekha گفت که حدود 28،000 در آزمایشات 25 مرکز کشور شرکت خواهند کرد.

باهت گفت: “در Jeevan Rekha ، ما انتظار داریم كه واكسن حداقل روی 1000 نفر آزمایش شود. ما آزمایشات را طی 15 روز آغاز خواهیم كرد.”

باتی گفت که بیمارستان از شرکت خواسته است داوطلبانی را فقط از بلاگاوی انتخاب کند ، درست همانطور که برای دو مرحله قبلی این کار را انجام داده بود. وی گفت: در صورت انتخاب داوطلبان از سایر مناطق دور افتاده ، تدارکات کابوس خواهد بود. وی گفت: “رفت و آمد برای داوطلبان دشوار است و آزمون های پیگیری دشوار است.”

وی گفت که اثر واکسن پس از پایان دوره مشاهده برای داوطلبان در مرحله سوم مشخص خواهد شد.