بیمارستان های آپولو کلینیک هایی را برای کمک به بیماران مبتلا به اثرات سلامتی پس از Covid ، Health News ، ET HealthWorld راه اندازی می کنند

بیمارستان های آپولو کلینیک هایی را برای کمک به بیماران با اثرات سلامتی بعد از کوید راه اندازی می کننددهلی نو: گروه بیمارستان های آپولو روز سه شنبه از راه اندازی کلینیک های بهبودی پس از Covid در سراسر شبکه خود برای کمک به بیمارانی که از Covid-19 بهبود یافته اند اما از اثرات مداوم عفونت رنج می برند ، خبر داد.

به گفته بیمارستان ، بیش از 50 درصد بیماران Covid-19 از مشکلاتی رنج می برند که شامل نفس نفس ، درد قفسه سینه و مشکلات قلبی ، دردهای مفصلی ، مشکلات بینایی و از دست دادن حافظه ماه ها پس از ویروس کرونا می باشد.

در بیانیه این گروه آمده است: “کلینیک های بهبودی پس از کوید توسط یک تیم متخصص از جمله متخصصان مغز و اعصاب و ایمونولوژیست ها برای کمک به بیماران در مقابله با نتایج Covid-19 و بازگرداندن آنها به سلامتی تشکیل می شود.”

P Shivakumar ، مدیر عامل دهلی نو ، در مورد کلینیک ها ، درمورد کلینیک ها گفت: “بسیاری از بیمارانی که از Covid-19 در بیمارستان های ما بهبود یافته اند ، برای علائمی که دارند با ما تماس گرفته اند و نمی دانند که کجا مراجعه کنند. “

یک کلینیک بهبودی پس از Covid در بیمارستانهای Indraprastha Apollo در Sarita Vihar دهلی انجام خواهد شد.

شیواکومار گفت: “برای رفع این مشکلات بهداشتی که در بیمارانی که از Covid-19 بهبود یافته اند با آن روبرو هستیم ، ما کلینیک های بهبودی پس از Covid را شروع کرده ایم. این کلینیک های منحصر به فرد برای مراقبت های بعد از Covid به بیماران کمک می کنند تا به مراقبت های تخصصی مورد نیاز خود متصل شوند.” گفت

وی افزود: “ما دستورالعمل ها را تعیین کرده و پزشکان را آموزش داده ایم تا از درمان صحیح بیماران اطمینان حاصل کنند. کلینیک ها به بیماران کمک می کنند تا از عواقب Covid-19 کاملاً بهبود یابند و مانند قبل از Covid به زندگی خود برگردند.”

Covid-19 تقریباً بر تمام اندام های حیاتی بدن تأثیر می گذارد. جدا از حوادث حاد مانند سکته مغزی و سکته قلبی ، بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا بخشی از سندرم پس از کووید است. تعدادی از مرگ های ناگهانی در بیماران پس از کووید گزارش شده است و بیشتر این موارد به حوادث قلبی حاد نسبت داده می شود.

شیواكومار گفت Covid-19 فقط به ریه ها ، بلكه به سایر اندام های بدن نیز حمله نمی كند و مسائل طولانی مدت سلامتی را پشت سر می گذارد و افزود حتی بیمارانی كه از یك مورد خفیف بهبود یافته اند نیز می توانند از اثرات طولانی مدت ویروس رنج ببرند.

شیواكومار گفت: “برخی از اثرات طولانی مدت ممكن است ماهیت شدید و ناتوان كننده ای داشته باشند. این كلینیك تخصصی به ما این امکان را می دهد كه علائم بیماران را به طور مداوم رصد كرده و به موقع مراقبت های پزشكی را انجام دهیم.”

وی افزود: “سندرم پس از كووید” به این بار بیماری اضافه می شود و اگر با تمركز ویژه حل نشود ، منجر به افزایش موربیدیتی و مرگ و میر فراتر از همه گیری با تعداد زیادی از افراد مبتلا به مزمن خواهد شد كه از كوید بهبود یافته اند.

گروه بیمارستانی گفت که کلینیک های بهبودی پس از کوید در ابتدا در بیمارستان های آپولو درمان می شوند که در Covid در چنای ، مادورای ، حیدرآباد ، بنگالورو ، میسور ، کلکته ، بوبانسوار ، گواهاتی ، ایندور ، لاکنو ، بمبئی و احمدآباد اداره می شوند و توسط تیم اختصاصی متشکل از یک پزشک خانواده به کمک پرستار.