دهلی: تخت های ICU با کمبود تعداد Covid که به 4 لک رسیده است ، کمبود دارند ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

در 17 سپتامبر ، این شهر 384 تخت ICU داشت که در اکتبر به 682 تخت افزایش یافت.

دهلی نو: حداقل 40 بیمارستان در دهلی – عمدتا تحت مدیریت خصوصی – تخت های ICU برای بیماران Covid-19 تمام شده است.

در بیمارستان های دولتی نیز ، داده های به اشتراک گذاشته شده در ساعت 8 عصر روز دوشنبه نشان داد که کمبود تخت ICU ، با و بدون پشتیبانی از ونتیلاتور ، وجود دارد. پزشکان می گویند ، این ممکن است یک بحران جدی ایجاد کند زیرا موارد Covid-19 در دهلی در حال افزایش است.

روز دوشنبه ، این شهر 4،001 مورد جدید از عفونت ویروسی را گزارش کرد ، که تعداد کل آن را به بیش از 3.96 لک برسانید ، حتی در حالی که نرخ مثبت در حدود 11٪ بود. موارد جدید از 36،665 آزمایش انجام شده در روز قبل به دست آمده است.

دهلی بیش از 5000 مورد روزانه را به مدت پنج روز تا روز یکشنبه که 5،664 مورد ثبت شد ، ثبت کرده بود. بالاترین سنبله یک روزه در دهلی تا به امروز – 5891 – در روز جمعه ثبت شد.

طبق آخرین بولتن صادر شده از سوی اداره بهداشت در روز دوشنبه ، در 24 ساعت گذشته چهل و دو مورد فوتی ثبت شده و شمار کشته ها را به 6604 کشته رسانده است.

دکتر سورش کومار ، مدیر پزشکی بیمارستان لوک نایاک ، به TOI گفت عدم پایبندی به اقدامات پیشگیرانه ، مانند استفاده از ماسک صورت و حفظ فاصله اجتماعی ، در افزایش موارد Covid است. “تعداد افرادی که علائم شدید دارند و نیاز به مراقبت ICU دارند افزایش یافته است. این می تواند به دلیل تأثیر مضاعف Covid-19 و آلودگی باشد. شناخته شده است که هر دو بر عملکرد ریه تأثیر می گذارند. “

بیمارستان لوک نایاک ، که توسط دولت دهلی اداره می شود ، روز دوشنبه فقط هشت تخت Covid-19 با ونتیلاتور داشت. تعداد تخت های ICU فاقد ونتیلاتور در بیمارستان 79 تخت بود. Safdarjung و AIIMS مرکز تروما که توسط این مرکز اداره می شوند به ترتیب یک و پنج تخت با تهویه در دسترس داشتند.

در بین بیمارستان های خصوصی ، آپولو ، ماکس ساکت و فورتیس وانست کنج یک تخت ICU در دسترس نداشتند. دکتر پریادارشینی پال سینگ ، که سرپرست اورژانس و مراقبت های ویژه در بیمارستان آپولو است ، گفت: تأخیر در پذیرش یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش بیماری بحرانی به دلیل Covid است. “اگر کسی علائم Covid-19 دارد ، به عنوان مثال تب ، سرفه یا دشواری در تنفس ، باید فوراً آزمایش شود. حتی کسانی که در منزوی خانه هستند باید تحت نظارت پزشکی باشند. “

دکتر سینگ گفت: وخیم شدن علائم در Covid-19 بسیار ناگهانی است. “Covid-19 شناخته شده است که باعث هیپوکسی شاد ، یک عارضه غیر معمول است که با کمبود اکسیژن در خون و بدون مشکل تنفس آشکار می شود.”

یک مرد 40 ساله اخیراً با اشباع اکسیژن بسیار پایین به اورژانس آپولو منتقل شد. پزشکان گفتند که وی تا حدود یک روز پیش دارای تب متناوب و کمردرد بود و هیچ علائم دیگری نداشت. “در بسیاری از بیماران ، عوارض ناگهانی می تواند در هفته دوم عفونت ناشی از طوفان سیتوکین ، واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن ایجاد شود. بنابراین ، حتی اگر تب فروکش کند ، باید مراقب هرگونه عارضه احتمالی باشید. “

به گفته دکتر Sandeep Dewan ، مدیر و رئیس اورژانس و مراقبت های ویژه در موسسه تحقیقات یادبود Fortis (FMRI) ، تقریباً 80-90 of از بیماران Covid که به شدت بیمار هستند ، دارای عوارض تنفسی هستند. وی گفت: “در برخی موارد ، ما همچنین عوارضی را در قلب ، کبد ، کلیه ها و مغز مشاهده می کنیم.”

اثرات بالقوه طولانی مدت عفونت هنوز در حال مطالعه است اما بسیاری از بیمارانی که بهبود یافته اند ، خستگی ، دشواری تنفس و علائم عصبی را گزارش کرده اند.

دهلی: تخت های ICU کمبود دارند زیرا تعداد Covid به 4 لک می رسد