دولت به مراکز بهداشتی درمانی ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld می گوید داوطلبان را برای گرفتن واکسن تا نیمه شب ثبت کنید

دولت به مراکز بهداشتی درمانی می گوید ، داوطلبان را برای گرفتن واکسن تا نیمه شب لیست کنیددهلی نو: کارکنان بهداشت و درمان ارسال درخواست برای واکسیناسیون Covid-19 را آغاز کرده اند. دولت دهلی برای تسریع در روند شمارش گروه اولویت دار این واکسن در هند ، از همه مراکز بهداشتی درمانی ثبت شده و ثبت نشده در این شهر خواسته است تا شنبه نیمه شب کارگران خود را از جمله کارکنان بهداشت و کارمندان امنیتی لیست کنند. سپس دولت داده ها را پردازش کرده و یک پایگاه داده برای راه اندازی برنامه واکسیناسیون آماده می کند.

روز جمعه یک مقام دولتی گفت: “ثبت نام در حال انجام است و بسیاری از خانه های سالمندان و بیمارستان های ثبت شده از قبل مشخصات کارمندان خود را ارائه داده اند.” “ما همچنین یک اطلاعیه عمومی در روزنامه ها درج کرده ایم تا از کسانی که تاکنون جزئیات را ارسال نکرده اند بخواهیم بلافاصله این کار را انجام دهند.”

دبیر ارشد دهلی ویجی دیو روز پنجشنبه تمرین ثبت نام با مقامات ارشد را بررسی کرد و از پیشرفت راضی بود. به دلیل قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا ، میزان عفونت در بین کارکنان بهداشتی دهلی نسبتاً زیاد است و بنابراین دولت مرکزی واکسیناسیون آنها را در اولویت قرار داده است.

دو نوع ثبت نام در حال انجام است. بیمارستان ها و درمانگاه های تحت مدیریت دولت مرکزی با توجه به سازوكاری كه به آنها ارائه شده ، جزئیات منابع انسانی خود را به دولت اتحادیه ارسال می كنند. یک مقام رسمی افشا کرد: “بیمارستان های دولتی دهلی و بیمارستان های خصوصی ، خانه های سالمندان و سایر مراکز بهداشتی درمانی لیست های خود را به بخش بهداشت دولت ایالت ارائه می دهند.” داده ها توسط دولت دهلی به وزارت بهداشت و رفاه خانواده اتحادیه ارسال می شود.

کارکنان مراقبت های بهداشتی شامل کارمندان پزشکی ، پیراپزشکی ، پشتیبانی ، امنیتی ، بهداشتی و اداری کلیه کلینیک های آلوپاتیک ، دندانپزشکی ، ایوش ، فیزیوتراپی ، آزمایشگاه های تشخیصی ، مراکز رادیولوژی و سایر مراکز درمانی هستند. اطلاعات را می توان در https://www.dshm.delhi.gov.in بارگذاری کرد پس از اینکه مراکز بهداشتی درمانی خصوصی به دسترسی به سیستم ورود می کنند. یک لینک جداگانه برای کلینیک های ثبت نشده ارائه شده است.

دولت دهلی جدا از زنجیره تأمین و توزیع واکسیناسیون Covid ، از سیستم موجود زنجیره سردخانه خود که در حال حاضر برای برنامه های منظم واکسیناسیون استفاده می شود ، استفاده خواهد کرد. دولت زیرساخت های واکسیناسیون قوی از قبل موجود دارد و انتظار می رود منابع مشابهی از جمله انسان برای تمرین ایمن سازی Covid استفاده شود. برنامه ریزی خرد منطقه ای برای توزیع آخرین مایل از واکسن Covid انجام خواهد شد.
یک مقام مسئول گفت که دولت دهلی از تمام دستورالعمل ها و دستورالعمل های اصلی برای اجرای برنامه واکسن Covid پیروی می کند. این مقام گفت ، طرح توزیع و اجرای واکسیناسیون در بین کارکنان بهداشت و درمان توسط دولت مرکزی به اشتراک گذاشته می شود و بر این اساس در دهلی اجرا می شود.

میزان مثبت کووید در دهلی به سرعت در حال کاهش است. با وجود 85000 آزمایش در یک روز در روز پنجشنبه ، فقط 4000 نفر آزمایش مثبت (4.78٪ نرخ مثبت) داشتند و تعداد افراد بهبود یافته اکنون بسیار بیشتر از افراد فعال است.