مطالعه ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld

فلووکسامین ممکن است از بیماری جدی در بیماران کوویید جلوگیری کند: مطالعهواشنگتن: محققان دریافتند که به نظر می رسد داروی فلووکسامین از جدی ترین عوارض بیماری Covid-19 جلوگیری کرده و بستری شدن در بیمارستان و نیاز به اکسیژن اضافی را کمتر می کند.

این مطالعه که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است ، از فلووکسامین به طور معمول برای درمان وسواس ، اختلال اضطراب اجتماعی و افسردگی استفاده می شود.

این دارو در گروهی از داروها است که به عنوان مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) شناخته می شود ، اما برخلاف سایر SSRI ها ، فلووکسامین با پروتئینی به نام گیرنده سیگما -1 ارتباط متقابل دارد. این گیرنده همچنین به تنظیم پاسخ التهابی بدن کمک می کند.

اریک ج. لنزه ، نویسنده این مطالعه ، از دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده گفت: “بیمارانی که فلووکسامین مصرف می کردند ، مشکلات تنفسی جدی ایجاد نکردند و یا به بیمارستان بستری شدند.

در این مطالعه 152 بیمار آلوده به SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث Covid-19 می شود ، شرکت داشتند.

محققان نتایج افراد تحت درمان با فلووکسامین را با نتایج افرادی که دارونما غیرفعال داشتند ، مقایسه کردند.

پس از 15 روز ، هیچ یک از 80 بیمار که دارو دریافت کرده اند ، دچار وخامت جدی بالینی نشده اند. در همین حال ، شش نفر از 72 بیمار دارونما (3/8٪) به شدت بیمار شدند و چهار مورد آنها نیاز به بستری شدن داشتند.

لنز گفت: “بیشتر درمانهای تحقیقاتی Covid-19 در بیماران بسیار بیمار انجام شده است ، اما همچنین یافتن روشهای درمانی برای جلوگیری از بیمار شدن بیماران به اندازه کافی برای نیاز به اکسیژن اضافی یا مجبور شدن به بیمارستان ضروری است.”

لنز افزود: “مطالعه ما نشان می دهد که فلووکسامین ممکن است به پر کردن این جایگاه کمک کند.”

اثرات این دارو بر روی التهاب می تواند مانع از پاسخ شدید سیستم ایمنی بدن شود ، که تصور می شود در برخی از بیماران Covid-19 رخ دهد که به نظر می رسد پس از چند روز بیماری بهبود یافته و سپس بدتر می شوند.

به مدت دو هفته ، بیماران در هنگام تعامل روزانه با اعضای تیم تحقیقاتی – از طریق تلفن یا رایانه – داروی ضد افسردگی یا قرص قند دارونما مصرف کردند.

این امر به بیماران امکان می دهد تا علائم ، سطح اکسیژن و سایر علائم حیاتی خود را گزارش دهند.

اگر بیماران دچار تنگی نفس شوند یا به دلیل ذات الریه در بیمارستان بستری شوند ، یا میزان اشباع اکسیژن در آنها به زیر 92 درصد برسد ، شرایط آنها رو به وخامت گذاشته شده است.

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند: “خبر خوب این است که حتی یک نفر که داروی فعال مصرف می کند دچار وخامت نشود. ما معتقدیم که این دارو ممکن است دلیل این امر باشد ، اما برای اطمینان از این موضوع باید بیماران بیشتری را مطالعه کنیم.”