مطالعه بنگالورو ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld ، Remdesivir موجب نجات جان انسان در صورت زودهنگام شدن است

مطالعه بنگالورو می گوید ، Remdesivir جان انسان را نجات می دهد اگر به موقع داده شودBENGALURU: تجویز remdesivir ظرف نه روز از شروع علائم در بیماران متوسط ​​تا شدید Covid-19 با مزایای قابل توجهی در مرگ و میر همراه است ، یک مطالعه توسط پزشکان در بنگالورو نشان داده است.

بین 25 ژوئن و 3 اکتبر ، پزشکان بیمارستان آپولو ، جیاناگار ، یک مرکز اختصاصی Covid ، تأثیر داروی ضد ویروسی را بر روی 350 بیمار با بیماری متوسط ​​تا شدید تجزیه و تحلیل کردند. هدف بررسی تأثیر زمان شروع remdesivir (شروع علائم تا فاصله درمان remdesivir) بر بیماران بود. WHO اخیراً گفته است که این دارو به درمان Covid-19 کمک نمی کند و باعث بحث و جدال می شود.

پزشکان گفتند: “مطالعه ما نشان می دهد که معالجه بیماران مبتلا به remdesivir طی 9 روز از زمان شروع علائم منجر به مزایای قابل توجهی در مرگ و میر می شود.” پزشکان گفتند: این دارو در صورت تجویز در مراحل اولیه بیماری ، هنگامی که تکثیر ویروس فعال زیاد است ، بیشتر موثر است.

از 350 بیمار تحت درمان با remdesivir ، چهار بیمار مبتلا به عوارض جانبی از مطالعه خارج شدند زیرا به سرعت از دارو خارج شدند. این گروه 270 نفر را تشکیل می داد. پیرترین فرد یک مرد 94 ساله و کوچکترین یک جوان 24 ساله بود. میانگین سنی 60 سال بود.

بیماران به عفونت متوسط ​​(109 بیمار) و شدید (237) مورد تقسیم شدند. بسته به روز پذیرش ، 260 بیمار در طی 9 روز از شروع علائم و 86 نفر پس از روز نهم دارو مصرف کردند.

این مطالعه نشان می دهد که 76 نفر (22٪) درگذشته اند. در میان متوفیان ، 73 نفر به عفونت شدید مبتلا شده بودند و سه نفر از آنها متوسط ​​بودند. از 260 نفر که ظرف 9 روز remdesivir دریافت کردند ، 174 نفر عفونت شدید داشتند. در حالی که 47 یا 18٪ از 260 نفر فوت کردند ، میزان کشندگی در گروه 34٪ بود (23 نفر شدید و 63 نفر متوسط) که در آن تجویز مجدد داروی تاخیر افتاد.

“اما در این گروه ، 29 بیمار یا 34٪ فوت کردند. مرگ و میر در این گروه در مقایسه با افرادی که در طی 9 روز مجدداً اصلاح شده بودند ، بیشتر بود. “می گوید: دکتر راویندرا مهتا ، رئیس ریه ، بیمارستان های آپولو ، که پیشگام این مطالعه بود.

“گرچه remdesivir همراه با سایر داروها طبق پروتکل تجویز می شد ، اما داروهای دیگر در همه بیماران سازگار نبود. مداخله زودهنگام Remdesivir در سایر بیمارانی که زنده مانده اند قابل توجه است. ”دکتر مهتا گفت ، جامعه پزشکی باید تاریخ شروع علائم را در نظر بگیرند و نه روز بستری.

دکتر Sameer Bansal ، دکتر Suhitha Bysani و دکتر Hariprasad Kalpakam در این مطالعه که در MedRxiv ، سرور پیش چاپ علوم بهداشتی منتشر شده است ، کمک کردند. دکتر مهتا گفت: “این مطالعه به دولت ارائه خواهد شد.”