نروژ 23 بیمار مسن را پس از واکسیناسیون Pfizer بررسی می کند ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld

نروژ 23 بیمار مسن را پس از واکسیناسیون Pfizer بررسی می کندلندن: پس از انتشار خبر فوت 23 بیمار مسن در نروژ به دنبال ایمن سازی با واکسن mRNA Pfizer-BioNTech علیه Covid-19 ، این کشور تحقیقات مفصلی را در مورد مرگ و میر گزارش شده که جهان را شوکه کرده است ، آغاز کرده است.

مجله معتبر پزشکی انگلیس (BMJ) اواخر جمعه گزارش داد ، از پزشکان در نروژ خواسته شده است که در پی دریافت واکسن Pfizer-BioNTech ، ارزیابی دقیق تری از بیماران مسن بسیار ضعیف را انجام دهند.

استینار مادسن ، مدیر پزشکی آژانس دارویی نروژ (NOMA) ، به BMJ گفت: “این ممکن است یک اتفاق باشد ، اما ما مطمئن نیستیم.”

“هیچ ارتباط خاصی بین این مرگ ها و واکسن وجود ندارد.” دو واکسن Covid-19 ، Comirnaty ، از BioNTech / Pfizer و Moderna ، در نروژ استفاده می شود.

آژانس تاکنون 13 مورد از مرگ را بررسی کرده و نتیجه گرفته است که واکنشهای جانبی رایج واکسنهای mRNA ، مانند تب ، حالت تهوع و اسهال ، ممکن است در برخی از بیماران ضعیف منجر به نتایج کشنده شود.

به نقل از مادسن ، “این احتمال وجود دارد که این واکنشهای جانبی متداول ، که در بیماران جسمی ، جوان تر و با واکسن غیرمعمول نیستند ، ممکن است بیماری زمینه ای را تشدید کند.”

“ما اکنون از پزشکان می خواهیم که واکسیناسیون را ادامه دهند ، اما ارزیابی اضافی از افراد بسیار بیمار را انجام می دهند که ممکن است با این بیماری شرایط زمینه ای تشدید شود.”

در بیانیه ای ، Pfizer گفت: “Pfizer و BioNTech از مرگ گزارش شده پس از استفاده از BNT162b2 مطلع هستند. ما با NOMA در حال جمع آوری تمام اطلاعات مربوطه هستیم.

“همه مرگ های گزارش شده توسط NOMA به طور کامل ارزیابی می شود تا مشخص شود آیا این حوادث مربوط به واکسن است. دولت نروژ همچنین تغییر دستورالعمل های واکسیناسیون آنها را بررسی می کند تا سلامت بیماران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.”

بیش از 20000 دوز واکسن طی چند هفته گذشته در نروژ تجویز شده است و هر هفته حدود 400 مورد مرگ در بین ساکنان خانه های مراقبت اتفاق می افتد ، گزارش BMJ.

موسسه پل ارلیچ در آلمان نیز در حال بررسی 10 مرگ اندکی پس از واکسیناسیون Covid-19 است.

نشریه چینی گلوبال تایمز ابتدا این ماجرا را افشا کرد و گفت که متخصصان بهداشتی در این کشور از نروژ و سایر کشورها خواسته اند که استفاده از واکسن Covid-19 مبتنی بر mRNA Pfizer را به حالت تعلیق درآورند ، پس از حداقل 23 مرگ پس از واکسیناسیون گزارش شده است.

رسانه نروژی NRK گزارش داد: “تمام مرگ ها در بیماران مسن و سالخورده در خانه های سالمندان رخ داده است. همه آنها بیش از 80 سال دارند و برخی از آنها بیش از 90 سال دارند.”

طبق BMJ ، آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) گفت که جزئیات تمام واکنش های مشکوک گزارش شده در ارتباط با واکسن های تایید شده Covid-19 همراه با ارزیابی آن به طور منظم در آینده منتشر می شود.