واکسن های ابولا در برابر شیوع آینده ذخیره شده است ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

واکسن های ابولا در برابر شیوع آینده ذخیره می شوندژنو: سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن روز سه شنبه گفتند که آنها در حال ایجاد یک ذخیره جهانی از واکسن های ابولا برای کمک به جلوگیری از شیوع آینده هستند.

در بیانیه ای ، WHO ، پزشکان بدون مرز ، یونیسف و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفتند که در حال ایجاد ذخیره اضطراری حدود 500000 دوز هستند. تقریباً 7000 در حال حاضر در دسترس است و تعداد بیشتری در طول سال و بعد از آن اضافه می شود. حمایت مالی از ذخیره واکسن توسط اتحاد واکسن ها GAVI انجام شد.

واکسن ابولا که انباشته می شود توسط مرک ساخته شده است. قبل از صدور مجوز ، از شات برای کمک به جلوگیری از شیوع در گینه و کنگو تحت پروتکل “استفاده دلسوزانه” استفاده شده بود.

ذخایر دیگری که توسط WHO و شرکا مدیریت می شود برای بیماریهایی از جمله مننژیت و تب زرد وجود دارد.

واکسن های ابولا در سوئیس ذخیره می شود ، جایی که پس از درخواست WHO و شرکا از کشورها آماده حمل می شود. آژانس ها می گویند هر تصمیمی برای آزاد سازی واکسن ها ظرف 48 ساعت پس از هرگونه درخواست چنین اتخاذ می شود و زمان تحویل هدفمند ظرف یک هفته است.

این واکسن ها برای کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ابولا در طی هر بیماری همه گیر هستند ، از جمله افرادی که در معرض بیماری هستند و کارکنان بهداشتی که بیماران را معالجه می کنند و همچنین تماس با آنها ، ذخیره می شوند.