مجله خبری بهداشت | دندان | سلامت

اخبار سلامت | اخبار پزشکی | اخبار دندان پزشکی | سلامت دندان

چگونه دستگاه های موبایل می توانند سیستم بهداشتی هند را برای بهبود کیفیت مراقبت از بیمار ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld مدرن کنند

1 min read

چگونه دستگاه های موبایل می توانند سیستم بهداشتی هند را برای بهبود کیفیت مراقبت از بیمار مدرن کنندتوسط جورج پپس، راه حل های عمودی APAC سرب ، بهداشت ، فناوری های گورخر

در طول چند دهه گذشته هیچ فناوری دیگری مانند انسانهای موبایل زندگی انسانی پیشرفته ای را تجربه نکرده است ، خواه ارتباط ما با دوستان و خانواده از طریق اینترنت باشد ، هم جلسات رو در رو را از طریق قاره جهان انجام دهد ، یا اینکه یک کتابخانه کامل از اطلاعات در نوک انگشتان شما است.

این فناوری ها در حالی که به ما 24 ساعته و 7 ساعته به محتوای زیادی دسترسی داریم ، دسترسی و سرعت ارتباطات را گسترش داده اند تا همه در سراسر جهان بتوانند ارتباط برقرار کنند ، همکاری کنند و تصمیمات سریعتر و بهتر بگیرند.

این امر به ویژه در مراقبت های بهداشتی صادق است ، جایی که دستگاه های همراه از چندین طریق می توانند به بهبود سلامت ، ایمنی و مراقبت کلی بیماران کمک کنند.

گزارش مشترک اخیر PwC و کنفدراسیون صنایع هند (CII) حاکی از آن است که انتظار می رود سلامت موبایل (mHealth) نقشی اساسی در دسترسی بهداشت و درمان در هند داشته باشد. همچنین ، این امکان را دارد که سالانه حدود 70 میلیارد INR کشور را نجات دهد.

از نظر درآمد ، بازار مراقبت های بهداشتی موبایل در هند در سال 2019 50.95 میلیارد INR تخمین زده شد و تخمین زده می شود که تا سال 2025 به 369.01 میلیارد INR برسد و در CAGR حدود 37.6٪ در طول دوره 2020-2025 گسترش یابد. بنابراین ، بازار طی چند سال آینده شاهد رشد مداوم خواهد بود.

در حالی که استفاده از فناوری تلفن همراه در مراقبت های بهداشتی هنوز نسبتاً جدید است ، اما به سرعت در حال رشد است. طبق مطالعه چشم انداز بیمارستان Zebra 2022 ، بیش از 95 درصد پزشکان و پرستاران کنار تخت انتظار می رود که تا سال 2022 از برخی از دستگاه های متحرک استفاده کنند. این حتی برای سایر پزشکان مانند رادیولوژیست ها ، فلبوتومیست ها ، پیراپزشکان و سایر اعضای تیم مراقبت نیز حساب نمی شود. که به طور کامل “بسیج” خواهد شد.

متخصصان بهداشت در حال حاضر با برنامه های محل کار دستگاه های تلفن همراه آشنا هستند و به طور گسترده ای از این فناوری در کارهای روزمره خود استفاده می کنند. در بیمارستان ها ، پزشکان و پرستاران مچ بندهای بیماران را اسکن می کنند تا هویت آنها را قبل از کار در آزمایشگاه ، تجویز دارو و سایر اقدامات تأیید کنند. این اجازه می دهد تا کارکنان پرونده پزشکی الکترونیکی (EMR) هر بیمار را در زمان واقعی روی بالین بازیابی یا به روز کنند. همچنین از دستگاه های موبایل برای برقراری ارتباط و مشاوره با سایر اعضای تیم مراقبت – از جمله در سایر امکانات – برای اطمینان از تداوم مراقبت استفاده می شود. ارسال سفارشات آزمایشگاهی و داروخانه ای در محل یکی دیگر از مزایای اصلی آن است که سپس امکان همگام سازی با دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) را فراهم می کند که برای نظارت بر سلامت بیماران استفاده می شود.

از تحرک در درجه اول برای کمک به بهبود کیفیت مراقبت از بیماران استفاده می شود. با این حال ، دقیقاً به همین دلیل است که تلفنهای هوشمند و رایانه های لوحی مصرفی که ما هر روز استفاده می کنیم ، نباید توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی استفاده شوند. دستگاه های همراه روزمره ما برای استفاده در مراقبت های بهداشتی طراحی نشده اند. بنابراین ، استفاده از آنها در بیمارستان ها ، مطب پزشکان و حتی امکانات مراقبت طولانی مدت می تواند خطرات غیر ضروری را ایجاد کند که ممکن است ایمنی بیمار را به خطر بیندازد.

یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که 94.5٪ از کارگران بخش مراقبت های ویژه (ICU) تلفن های همراهی دارند که حاوی رشد باکتری است (که می تواند باعث عفونت های بیمارستانی شود). به همین دلیل است که هر وسیله موبایلی که در محیط های بهداشتی استفاده می شود باید مرتباً با محلول های تمیزکننده ضد عفونی کننده دستمال مرطوب برای مصارف خانگی ضد عفونی شود. در اینجا مشکل دستگاههای درجه مصرفی است که ما روزانه استفاده می کنیم ، که ضد عفونی کردن مدت زیادی طول می کشد و در برابر تماس مداوم با مواد ضد عفونی کننده درجه بهداشت و درمان بدون خوردگی یا تخریب محفظه پلاستیکی یا ایجاد آسیب دیگری تحمل کمتری دارد.

شرکت هایی که دستگاه های موبایل درجه پزشکی تولید می کنند ، به ایجاد مدرن سیستم ارائه خدمات درمانی کمک می کنند و گردش کار با بازده بالا ایجاد می کنند که خطاها را به حداقل می رساند ، هزینه ها را کاهش می دهد و مراقبت از بیماران را بهبود می بخشد. سازمان های بهداشتی همچنین در حال گسترش مشارکت بین مدیران پرستار و مدیران فناوری اطلاعات در سیستم های خود برای غلبه بر موانع بالقوه نگرانی های مربوط به حریم خصوصی بیمار و فقدان سیستم های اطلاعات کافی بهداشتی و اطلاعاتی برای دستیابی به تأیید سازمانی از اجرای تحرک بالینی هستند.

در نهایت ، با تعیین و برنامه ریزی متناسب با موارد استفاده از دستگاه های همراه مراقبت های بهداشتی ، مشارکت کارکنان و کانال های ارتباطی ، رهبران مراقبت های بهداشتی می توانند پزشکان را با فناوری مورد نیاز مسلح کنند تا اطمینان حاصل شود که بیمار مناسب مراقبت مناسب را در زمان مناسب دریافت می کند.

سلب مسئولیت: نظرات ابراز شده فقط از نویسنده است و ETHealthworld.com لزوماً عضو آن نیست. ETHealthworld.com هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده به شخص یا سازمان به طور مستقیم یا غیر مستقیم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *