کارگر بهداشت و درمان ایالات متحده واکنش آلرژیک به Pfizer vax ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld را تجربه می کند

کارگر مراقبت های بهداشتی ایالات متحده واکنش آلرژیک به Pfizer vax داردنیویورک: یک کارمند مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده پس از دریافت واکسن Covid-19 Pfizer ، تنها واکسنی که مجاز به استفاده اضطراری در این کشور است ، واکنش آلرژیک را تجربه کرد.

این کارگر روز سه شنبه در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان منطقه ای بارتلت در ژوئنو در ایالت آلاسکا آمریکا واکسینه شد.

بر اساس گزارشی روز چهارشنبه در CNN ، کارگر بهداشتی که دچار واکنش آلرژیک شده است در عرض 10 دقیقه از دریافت واکسن احساس گرگرفتگی کرده است. علائم دیگر شامل تنگی نفس و افزایش ضربان قلب است.

وی با اعلام تنگی نفس به اورژانس منتقل شد. گزارش شده است که او همچنین در ناحیه صورت و تنه خود بثورات ایجاد کرده است.

دکتر آن زینک ، مدیر ارشد پزشکی آلاسکا روز پنجشنبه گفت که حال بیمار خوب است.

“با تشکر از تیم و بارتلت که کار بسیار خوبی در مدیریت واکنش سو ad به واکسن Pfizer انجام دادند. در حالی که ما فکر می کنیم این فوق العاده نادر است ، و CDC و FDA به ما گفتند که این تنها مورد شناخته شده در ایالات متحده تاکنون است ، گزارش مشکلات به اندازه گزارش موفقیت مهم است. “

“اما مهمتر از همه – از بیمار که خوب کار می کند متشکرم ، خوشحالم که اولین دوز خود را دریافت کرد و ناامید شد ، به این معنی که دومین بار را نخواهد گرفت. او همه ما را تشویق کرد که مال خود را بدست آوریم.”

از آنجا که واکسن در حال حاضر محدود است ، این واکسن بیشتر به کارکنان مراقبت های بهداشتی داده می شود.

تنظیم کننده پزشکی انگلستان هفته گذشته توصیه کرد که هرکسی که سابقه واکنش آلرژیک قابل توجهی به داروها ، غذا یا واکسن دارد ، نباید واکسن Pfizer-BioNTech را که در حال حاضر در کشور استفاده می شود ، دریافت کند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از گزارش اسکای نیوز نوشت: توصیه های احتیاطی توسط آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی کشور (MHRA) یک روز پس از آن رخ داد که دو نفر از کارکنان خدمات بهداشت ملی پس از واکسیناسیون واکنش های آلرژیک را تجربه کردند.