10 هزار بیمار کوید از LNJP ، Health News ، ET HealthWorld به خانه می روند

ساختمان بیمارستان لوک نایاک

دهلی نو: در 10 ماه گذشته از زمانی که دهلی اولین مورد Covid-19 را گزارش کرد ، بیمارستان لوک نایاک بیش از 10،000 بیمار مبتلا به بیماری ویروسی را تحت درمان قرار داده است. این بیمارستان ادعا می کند این بالاترین تعداد بیماران Covid است که در هر بیمارستان دولتی در کشور درمان می شوند.

به گفته دکتر سورش کومار ، مدیر پزشکی بیمارستان لوک نایاک ، که دارای 2000 تخت مخصوص بیماران Covid-19 است ، اولین بیمار آلوده به ویروس کرونا در 17 مارس پذیرفته شد. “در دوره اولیه ، ما چیز زیادی نمی دانستیم در مورد این بیماری یا نحوه درمان آن ، “دکتر کومار گفت. وی خاطرنشان کرد: کارکنان مراقبت های بهداشتی ما ترسیده بودند زیرا در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار داشتند. اما همه به تلاش خود برای نجات جان خود ادامه دادند ، گاهی اوقات به قیمت خودشان. “

سه کارمند بیمارستان – یک پزشک ، یک تکنسین و یک کارامچاری صافی – به علت کوید تا به امروز درگذشتند. به گفته مقامات بیمارستان ، بیش از 300 نفر دیگر به ویروس آلوده شدند اما بهبود یافتند.

بیمارستان تحت مدیریت دولت دهلی از جمله اولین بیمارستانهای کشور بود که برای کمک به بهبودی در افرادی که از علائم خفیف کووید رنج می برند ، درمان پلاسما انجام داد. یک پزشک ارشد گفت ، همچنین این اولین بیمارستان دولتی بود که Remdesivir – داروی ضد ویروسی که در اصل برای درمان ابولا تولید شده بود – در مورد Covid در هند آزمایش شد.

پزشک اضافه کرد که بیمارستان لوک نایاک از ماه مارس تاکنون 15113 مورد مشکوک یا تایید شده بیماری کووید را پذیرفته است. از این تعداد ، 10 هزار و 145 بیمار که از نظر عفونت مثبت بودند ، از این بیماری بهبود یافته و مرخص شدند. آنها 388 کودک (4٪) کودک داشتند. 8،014 (79٪) بیمار مبتلا به بیماریهای همزمانی مانند فشار خون بالا ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) و بیماری های کلیوی و غیره وجود داشت ، در حالی که 1913 بیمار در حالی که تحت درمان Covid بودند تحت دیالیز قرار گرفتند.

مدیر پزشکی بیمارستان لوک نایاک گفت: “ما همچنین برای 524 مادر مثبت مثبت زایمان انجام دادیم” و افزود که به دلیل خطر گسترش عفونت ، بسیاری از خانه های سالمندان و بیمارستان های خصوصی در مراحل اولیه نوزادان را تحویل نمی دهند. شیوع Covid در پایتخت. “ما ترتیبات ویژه ای را اتخاذ کردیم تا اطمینان حاصل شود که این سرویس اساسی مورد غفلت قرار نگرفت. ICU ویژه نوزادان و مرکز مراقبت های ویژه برای نوزادان مادران Covid مثبت آماده شد. همچنین یک اتاق کار اختصاصی و یک تئاتر عمل اورژانس جداگانه برای بخش های سزارین آماده شد. “دکتر کومار گفت.

این بیمارستان همچنین یک بخش مخصوص Covid برای کودکان ایجاد کرد که اولین نوع از آنها در دهلی است ، تا کودکان نوجوانان را پس از بهبودی از عفونت سرگرم کنند. این مجموعه از تلویزیون ، یک فضای بازی کوچک و یک ایستگاه نقاشی ، از جمله دیگر امکانات است. “اکثر کودکان علائم شدیدی ندارند. اما در صورت ابتلا به بیماری های مشترک به انزوا و نظارت پزشکی نیاز دارند. در برخی موارد ، اگر والدینشان آلوده شده باشند و افراد دیگری در خانه از آنها مراقبت نكنند ، بچه ها باید در بخش انزوا نگهداری شوند. ” وی افزود که این بیمارستان از امکانات تماس تصویری برخوردار است و هنگامی که کودکان زیاد گریه می کنند ، پرستارانی که به آنها مراجعه می کنند باعث می شوند با والدین صحبت کنند.
10 هزار بیمار کوید از LNJP به خانه می روند