15 مرکز در پاتنا برای تزریق واکسن Covid-19 در 16 ژانویه ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

15 مرکز در پاتنا برای تزریق واکسن Covid-19 در 16 ژانویهپاتنا: مقامات بهداشت منطقه 15 مرکز بهداشتی را در پاتنا برای تجویز واکسن Covid-19 در 16 ژانویه شناسایی کرده اند. این بخش همچنین در مرحله اول افراد ذینفع را شناسایی کرده است.

PMCH ، NMCH ، AIIMS-Patna ، بیمارستان Sadar ، IGIMS ، Paras HMRI ، بیمارستان Ruban و بیمارستان Apollo از جمله 15 مرکز بهداشتی هستند که مراکز واکسیناسیون برای ایمن سازی در آنها ایجاد می شود.

دکتر ویبا کوماری سینگ ، جراح مدنی پاتنا روز یکشنبه به این روزنامه گفت که حدود 35 یخچال یخ زده (ILR) توسط دولت ایالتی برای ذخیره سازی واکسن ها و توزیع در مراکز مختلف واکسن تهیه شده است. یک ون یخچال نیز برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است. “در حال حاضر ، دفتر منطقه در Gardanibagh دارای یک وانت یخچال برای این منظور است. یک ILR می تواند 15000 ویال واکسن را ذخیره کند. این دما بین 2 درجه و 8 درجه سانتیگراد را حفظ می کند. “

واکسن در صورت نیاز به مراکز بهداشتی ارائه می شود. از همه مراکز بهداشتی درمانی انتخاب شده خواسته شده است تا مراکز واکسیناسیون جداگانه با “تنظیم سه اتاق” – یک اتاق انتظار ، یک اتاق واکسیناسیون و یک اتاق مشاهده را جدا کنند. آنها باید آماده سازی خود را قبل از 16 ژانویه به پایان برسانند. “

سرپرست NMCH دکتر Binod Kumar Singh گفت که یک کمیته ایمن سازی متشکل از ده پزشک پزشکی تحت ریاست گروه پزشکی ، دکتر Uma Shankar Prasad تشکیل شده است. “یک مرکز واکسیناسیون در بخش پیشگیری و پزشکی اجتماعی تهیه شده است در حالی که دو مرکز دیگر در بلوک مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز دیگر در محل کالج وجود دارد. هر مرکز واکسن توسط یک افسر پزشکی اداره خواهد شد. “

دکتر بینود گفت که 100 نفر در هر مرکز واکسینه می شوند و 400 نفر در 16 ژانویه اولین دوز را دریافت می کنند. ” NMCH دارای 2400 کارمند مراقبت های بهداشتی و خط مقدم است. بنابراین ، واکسیناسیون تمام کارکنان ما حدود شش روز طول خواهد کشید. پس از آن ما سایر کارمندان بهداشت را ایمن سازی خواهیم کرد. پروتکل های Covid در هر مرکز دنبال می شوند. “

در IGIMS ، چهار تیم تشکیل شده است ، از جمله تیم منابع انسانی برای ورود اطلاعات در بستر دیجیتال CoWIN.

دکتر مانیش ماندال ، سرپرست پزشکی IGIMS گفت که مرکز واکسیناسیون در ساختمان مدیر جدید آماده شده است و تمام ترتیبات لازم طبق پروتکل انجام شده است. وی افزود: “لیست افراد ذینفع توسط مرکز واکسیناسیون ارائه خواهد شد.”