75٪ از تخت های ICU تحت فشار Covid ، Health News ، ET HealthWorld به عنوان بیمارستان در شهر گرفته می شوند

تصویر نماینده

دهلی نو: مادر 85 ساله لالیت گور طی چند روز گذشته وضعیت خوبی نداشت. اما چهارشنبه شب ، وضعیت او بدتر شد. فشار خون وی تا حد خطرناکی بالا رفته و پزشک هشت پا نمی تواند به درستی نفس بکشد.

گور ، ساکن نوین شهدارا در شمال شرقی دهلی ، به TOI گفت که او مادر بیمار خود را به سه بیمارستان خصوصی خصوصی در منطقه رسانده اما همه به دلیل در دسترس نبودن تخت ، پذیرش را رد کردند.

گور ، 55 ساله ، گفت: “سرانجام ، حدود ساعت 4 صبح ، ما موفق شدیم برای او یک تختخواب در خانه سالمندان در کارکاردوما پیدا کنیم که بلافاصله از او اکسیژن بگیرند و نتایج آزمایش Covid-19 منتظر بمانند.”
شروتی شارما ، یک مدیر بازاریابی ، گفت که او نیز مجبور شد برای تهیه تخت ICU تلاش کند. برای شوهرش ، که دو روز پیش به دلیل Covid-19 علائم شدیدی پیدا کرد. شرما افزود: “این بیماری نیست ، بلکه کمبود خدمات بهداشتی است که برای درمان فردی که از آن رنج می برد باعث بحران می شود.”

طبق برنامه Delhi Corona App ، که به روز رسانی در زمان واقعی در دسترس بودن تخت برای بیماران Covid-19 در دهلی را فراهم می کند ، میزان اشغال تخت های Covid-19 در این ایالت 46٪ است. با این وجود میزان اشغال تخت های ICU با هواکش و آنهایی که هواکش ندارند به ترتیب 70 و 75 درصد است.

اکثر تخت های خالی ICU یا در بیمارستان های دولتی هستند یا در بیمارستان های نسبتاً کوچکتر. Apollo ، Akash Healthcare ، Max Patparganj ، بیمارستان Manipal VIMHANS و غیره هیچ تخت ICU خالی ندارند.
“وضعیت تختخواب در هفته گذشته بدتر شده است. ICU ما به طور کامل در حال اجراست. “یک پزشک ارشد در بیمارستان آپولو گفت. وی افزود: عجله ممکن است به دلیل افزایش موارد جدید و شدت علائم ناشی از آلودگی هوا باشد.

“به طور متوسط ​​، تمام بیماران Covid-19 ، که در بیمارستان بستری هستند ، باید 7 تا 10 روز در آنجا بمانند. پذیرش جدید فقط در صورت تخلیه انجام می شود. ”پزشکان می گویند. دولت دهلی بیمارستان های دولتی و خصوصی را برای افزایش تعداد تخت های ICU برای بیماران Covid-19 تحت فشار قرار داده است. دلیل این امر این است که بیماران با علائم خفیف را می توان در خانه کنترل کرد اما کسانی که علائم شدید دارند ، به عنوان مثال افت شدید اشباع اکسیژن ، نیاز به پذیرش و تجویز اکسیژن درمانی دارند. Covid-19 بر اندام های مختلف تأثیر می گذارد. مراقبت های ویژه در بیماران با علائم شدید برای نجات جان افراد مهم است. ” دهلی: 75 درصد تخت های ICU تحت فشار Covid به عنوان بیمارستان در شهر منقار می شوند