AIIA ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld

تصویر بازنمایی کننده

دهلی نو: تیمی از پزشکان م Instituteسسه All India of Ayurveda (AIIA) مستقر در دهلی تحت وزارت ایوش دریافتند که مداخلات آیورودا مانند Ayush kwatha و قرص های Fifatrol می تواند در موارد خفیف تا متوسط ​​عفونت Covid-19 در یک مثر باشد. “دوره بسیار کوتاه” با “بازگشت کامل علائم”. استفاده از چهار مداخله آیورودا – طبق گزارش موردی که در ژورنال منتشر شده است ، نه تنها وضعیت بیمار Covid-19 را بهبود بخشید بلکه آزمایش سریع آنتی ژن را منفی کرد و از چهار مداخلات آیورودا استفاده کرد. از AIIA – ‘گزارش مورد آیورودا’ در ماه اکتبر.

در حال حاضر ، هیچ درمانی خاص برای بیماری که بیش از 44.7 میلیون نفر را آلوده کرده و 1.17 میلیون نفر در سراسر جهان زندگی کرده است ، وجود ندارد

این گزارش با استناد به پرونده یک کارمند بهداشتی 30 ساله مرد آلوده به ویروس کرونا ، گفت که عفونت وی با سامشامانا درمانی که شامل تجویز خوراکی ایوش کواتا ، سانشامانی واتی ، قرص های فیفاترول و Laxmivilasa rasa بود ، مدیریت شد.

بیمار پس از آزمایش مثبت برای Covid-19 قرنطینه در منزل توصیه شد.

“برنامه درمانی ذکر شده در تسکین علامت (تب ، تنگی نفس ، بی اشتهایی ، خستگی ، آنوسمی و تنگی نفس) و همچنین در رفع بار ویروسی موثر بود ، زیرا بیمار در شش روز در RAD برای Covid-19 منفی شد مداخله و آزمایش RT-PCR نیز در روز 16 انجام شد که منفی گزارش شد “.

داروی گیاهی Fifatrol که توسط داروسازی AIMIL تولید شده به مبارزه با عفونت ، آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند. این گیاه دارای گیاهان تقویت کننده ایمنی مانند guduchi ، sanjeevini ghanvati ، daruharidra ، apamarga ، chirayata ، karanja ، kutaki ، tulsi ، godanti (bhasam) ، mrityunjaya rasa ، tribhuvana kriti rasa و sanjivani vati است.

Ayush Kwatha ترکیبی از چهار گیاه دارویی است که معمولاً در هر آشپزخانه هندی مورد استفاده قرار می گیرد – برگ ریحان (تولی) ، پوست دارچین (دالچینی) ، Zingiber officinale (سونتی) و کریشنا ماریچ (Piper nigrum).

Sanshamani Vati (گودوچی غنا واتی نیز نامیده می شود) یک فرمولاسیون گیاهی آیورودایی است که برای انواع تب ها استفاده می شود.

Laxmivilas Ras یک داروی سنتی گیاهان دارویی است که عمدتا حاوی Abhrak Bhasma است و سرفه ، سرماخوردگی و رینیت را درمان می کند. گلو و سینوس ها را آرام می کند.

این گزارش توسط دکتر سیسیر کومار ماندال ، دکتر میناکشی شارما ، دکتر چارو شارما ، دکتر شالینی رای و دکتر آناند بیشتر از AIIA تألیف شده است.

در این گزارش آمده است: “مطالعه موردی حاضر ، اثر مداخلات آیورودا را در مورد خفیف تا متوسط ​​عفونت Covid-19 در یک دوره بسیار کوتاه با رگرسیون کامل علائم اثبات کرد.”

“این درمان شخصی ، جامع و کاملاً مبتنی بر اصول آیورودا بود و از هیچ داروی متداولی استفاده نشده است. با این مطالعه موردی ، می توان استنباط کرد که آیورودا پتانسیل گسترده ای برای رفع Covid-19 و سایر موارد همه گیر دارد ؛ یک نمونه بزرگ- مطالعات بالینی تصادفی و کنترل شده با اندازه بزرگ ، چند مرکز نیاز به ساعت است. “