مجله خبری بهداشت | دندان | سلامت

اخبار سلامت | اخبار پزشکی | اخبار دندان پزشکی | سلامت دندان

Delhi CM Arvind Kejriwal ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld

1 min read

کارت های سلامتی برای همه تا ماه آگوست: Delhi CM Arvind Kejriwalدهلی نو: بخش بهداشت توسط آرویند کجریوال ، وزیر ارشد ، روز چهارشنبه هدایت شد تا در فوریه 2021 فروشنده ای را برای صدور کارت بهداشت به همه ساکنان شهر انتخاب کند. پیش بینی می شود این سیستم تا آگوست سال آینده اجرایی شود.

کارتهای بهداشتی ، که بخشی از سیستم جاه طلبانه مدیریت اطلاعات سلامت (HIMS) است که در بیمارستانهای دولتی دهلی اجرا می شود ، مبتنی بر کد QR برای شناسایی و ردیابی جزئیات اصلی بالینی بیماران است تا خدمات مانند ایمن سازی کودکان ، دنبال شود چک آپ ، و غیره می تواند به طور موثر انجام شود. تمام اعضای خانواده نقشه برداری می شوند تا اطلاعات فعال در مورد سلامتی آنها وجود داشته باشد.

Kejriwal هنگام بررسی پروژه HIMS ، کارت های سلامت الکترونیکی و خط راهنما راهنمایی کرد. از مقامات مربوطه خواسته شد تا اطمینان حاصل کنند که خط تلفن تا اواسط سال 2021 نهایی شده است. وزیر بهداشت Satyendar Jain ، ضمن ابراز خرسندی از کارهایی که در زمینه HIMS ، کارت های سلامت الکترونیکی و خط کمک انجام شده ، به این بخش دستور داد که آنها را در یک بازه زمانی مشخص تکمیل کند.

تحت HIMS ، یک پورتال وب و برنامه تلفن همراه راه اندازی می شود. یک پایگاه داده مبتنی بر ابر از اطلاعات سلامت همه ساکنان نگهداری می شود تا افراد بتوانند از اطلاعات موجود در یک سیستم عامل استفاده کنند ، که این امر در موارد اضطراری کمک می کند. کلیه خدمات مراقبت از بیمار ، مدیریت بیمارستان ، بودجه و برنامه ریزی ، مدیریت زنجیره تأمین و خدمات و فرآیندهای برگشت پذیر تحت سیستم قرار می گیرند.

“دهلی پس از اجرا ، تنها ایالتی خواهد بود که دارای یک سیستم مدیریت سلامت مبتنی بر ابر است. این مرکز در آینده به بیمارستانهای خصوصی نیز تعمیم داده می شود. ”دولت دهلی گفت.

کارت های سلامت الکترونیکی به نقشه برداری از ساکنان برای همه طرح ها و برنامه های واجد شرایط کمک می کند. ادغام با HIMS برای تبادل اطلاعات یکپارچه انجام می شود. کارت های فیزیکی با کد QR برای هر شخص پس از تأیید فیزیکی صادر می شود. برای صدور کارتهای اصلاح شده یا المثنی نیز پیش بینی می شود.

یک مرکز متمرکز با دو سطح تشدید برای اجرای طرح ایجاد می شود. در سطح اول ، اپراتور تماس و پیام دریافت می کند ، اطلاعات مربوطه را به تماس گیرنده می دهد و گزارش می دهد. در سطح دوم ، پزشکان و کارشناسان دولت دهلی نوبت ملاقات با بیماران را می دهند. در موارد اضطراری ، آنها بلافاصله تماس بیماران را می پذیرند و مشکلات آنها را حل می کنند. در صورت نیاز ، آنها با پزشکان متخصص برای بیماری تماس می گیرند.

پیش بینی می شود این مرکز در مجموع 45 صندلی داشته باشد که پنج صندلی آنها برای ساعات اوج مصرف است. تعداد صندلی ها در شب و در طول تعطیلات ممکن است 10 کاهش یابد. هر شیفت مرکز تماس 24 ساعته هشت ساعت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *