Harsh Vardhan ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

کوید به زودی قسمت قرن بیست و یکم را پشت سر می گذارد: سخت وردانجدید دهلی: هارث وردان ، وزیر بهداشت اتحادیه ، روز یکشنبه گفت: سرعت تولید واکسن های کرونا ویروس تأثیر مهمی بر روی فناوری های جدید دارد که به کشف سریع دارو کمک می کند ، هزینه ها را کاهش می دهد و مقرون به صرفه تر برای افراد فقیر است.

وردان هنگام سخنرانی در مرکز تعالی بوستون (BoCE) برای بهداشت و توسعه انسانی از طریق کنفرانس ویدئویی گفت: این فرآیند که 10 سال به تولید واکسن می انجامید ، اکنون تقریباً در 10 ماه انجام می شود.

وزیر بهداشت با سلام و احترام به میلیون ها کارگر خط مقدم و تدوین استراتژی هند برای مهار ویروس.

بیانیه ای به نقل از واردان گفت: “این اولین مورد نیست و قطعاً آخرین نیست. اما این Covid-19 به زودی یک قسمت گذشته از قرن بیست و یکم خواهد بود. پروتکل درمانی ما برای بیماران Covid اکنون کاملاً مشخص شده است.”

وی گفت: “هر چه تعداد افراد آلوده کمتر می شود. ما خیلی زود واکسن در دسترس خواهیم داشت و در چند ماه آینده موارد کاهش می یابد.”

وی افزود: “سرعتی كه ما توانسته ایم واكسن ایجاد كنیم ، تاثیری ناگهانی بر روی فن آوری های جدید خواهد گذاشت كه در آینده نزدیك به همه ما در كشف سریعتر دارو كمك می كند ، این امر باعث كاهش هزینه و مقرون به صرفه تر شدن آن برای اقشار فقیرتر جامعه می شود.” وردان گفت.

وی افزود: “فرایندی که 10 سال به طول انجامید ، اکنون تقریباً طی 10 ماه واکسن تولید می کند – تولید ، آزمایش و به زودی در بازار موجود خواهد بود.”

وردان گفت ، دانش کشف دارو به توسعه در چندین مرز جدید کمک خواهد کرد ، زیرا ممکن است بتواند درمانی برای بسیاری از بیماری های ویروسی که به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند ، پیدا کند ، ابراز امیدواری کرد که تحقیقات ممکن است در درمان فوق العاده باکتری ها باشد.

او همه گیری را با “وضعیت گذرا تمدن ما” مقایسه کرد. وی گفت: “ما آنفلوآنزای اسپانیایی ، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم را ندیده ایم. اما ما در مرحله ای از جنگ خاموش زندگی می كنیم.”

وزیر گفت هند قبلاً بر تمام م componentsلفه های طب مدرن ، از آنتی بیوتیک ها گرفته تا مراقبت های اورژانسی ، جراحی ، ایمن سازی و واکسن تسلط داشته است ، افزود که اکنون کیفیت و مقرون به صرفه بودن این سیستم تمرکز دارد که پیچیده تر می شود.

وی توضیح داد که هند قبلاً در زمینه تشخیص و درمان از راه دور با استفاده از آخرین فن آوری پزشکی از راه دور برای درمان مردم در بسیاری از روستاهای دور افتاده این کشور گام برداشته است.

واردان در مورد یوگا و آیورودا صحبت کرد و آنها را “هدیه” هند به جهانیان توصیف کرد.

وی گفت: “دانش باستان و سیستم مدیریت سلامت از هزاران سال پیش از طبیعت استفاده می كردند. زمان آن فرا رسیده است كه پزشكی مدرن و سیستم سنتی هند با یك رویكرد تلفیقی برای تأثیرگذاری بر زندگی ما و نتایج بسیار بهتر بیماری همراه شوند.”

بیانیه افزود ، وردان از كارشناسان دانش و فن آوری و مخترعین دعوت كرد تا به هند بیایند ، با دانشمندان و متخصصان این كشور دست به دست هم دهند و یك بستر عالی مشاركتی برای بهبود مردم در سراسر جهان ایجاد كنند.