مجله خبری بهداشت | دندان | سلامت

اخبار سلامت | اخبار پزشکی | اخبار دندان پزشکی | سلامت دندان

Rajashree Damle ، Capgemini ، Health News ، ET HealthWorld

1 min read

هوش مصنوعی نقش اصلی را در پزشکی دقیق برای مدیریت هدفمند بیماری ایفا می کند: راجشری دامل ، کاپژمینیشهید اختر ، سردبیر ، ETHealthworld با آنها صحبت کرد راجاشری دامل، معاون رئیس جمهور و رئیس جهانی نمونه کارها – خدمات مهندسی و ساخت دیجیتال (DEMS) ، Capgemini ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت از راه دور و پذیرش هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی.

ارزیابی شما از روند فعلی ابتکارات فناوری محور در بخش های بهداشت و درمان و علوم زندگی
Covid-19 در مدت زمان بسیار کوتاهی به یک اختلال بی سابقه در کلیه جنبه های صنعت بهداشت تبدیل شده است. اگرچه صنعت فناوری مراقبت های بهداشتی در گذشته در حال رشد بوده است ، اما برای مقابله با بیماری همه گیر به نوآوری نیاز است.

دو موضوع اصلی که در طول Covid توسط فناوری در بخشهای بهداشت و درمان و علوم زندگی شکل گرفته است:

  • مراقبت از راه دور: از آنجا که راه حل های Telehealth به دلیل Covid به عنوان جریان اصلی مراقبت های بهداشتی دیده می شوند ، به نظر می رسد مراقبت از راه دور تغییری است که قرار است باقی بماند. با توجه به افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، عدم تطابق عرضه و تقاضا به ویژه در خارج از شهرها ، فناوری راهی برای رفع شکاف ها و اطمینان از مراقبت های مقرون به صرفه و با کیفیت برای توده ها شده است. به ویژه در هند ، جایی که جمعیت بیشتری در مناطق روستایی زندگی می کنند و پزشکان متخصص بیشتر در شهرها مستقر هستند ، Telehealth می تواند در طیف وسیعی از موارد مانند تشخیص اولیه ، مدیریت Covid مانند بیماری های عفونی ، حتی کمک به بیماران مبتلا به شرایط مزمن و توانبخشی پس از جراحی را کنترل کنید.
  • کاربردهای دیجیتال و هوش مصنوعی در علوم زندگی: برای بخشی که بیشتر تحقیق محور بود و جدول زمانی آن در سالها محاسبه می شد ، سال 2020 تصویر بسیار متفاوتی را برای علوم زندگی رقم زد. با استفاده از هوش مصنوعی به ویژه یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل پیشرفته که به پیشرفت نوآورانه کمک می کند ، شرکت ها در عرض چند هفته و ماه به عنوان واکسن های اخیر در سرعت بخشیدن به توسعه ، اعتبار سنجی و راه اندازی محصولات موفق بوده اند. بدون اینترنت اشیا و اتصال ، Cloud ، جهان ممکن است از این دور باشد.

نقش اساسی دیگر AI در کمک به پزشکان و پزشکان با انجام برخی مراحل مقدماتی در تشخیص خواهد بود. در دو منطقه ای که ما در حال کار بر روی آنها هستیم ، شناسایی تصویر در اشعه ایکس ، سونوگرافی ، سی تی اسکن برای AI و AI براساس سایر اشکال داده ها که به تشخیص در موارد سه بعدی کمک می کند ، قوی تر است. در نهایت می بینیم که هوش مصنوعی نقش مهمی در پزشکی دقیق برای مدیریت هدفمند بیماری دارد. تأثیر دیجیتالی شدن از جمله انتقال به ابر و استفاده از فناوری های نوظهور بر اکوسیستم کلی مراقبت های بهداشتی هند چیست؟
تأثیر Covid-19 باعث سرعت بخشیدن به دیجیتالی شدن صنعت مراقبت های بهداشتی شده است. ابر به جزئی جدایی ناپذیر در تجارت تبدیل شده است. بیشتر با ملاحظات Covid-19 ، که در آن محیط مجازی و چابکی یک امر عادی است ، توسعه برای میزبانی در ابر و برای آن طراحی شده است. ما همچنین شاهد موارد استفاده جدیدتری برای فناوری های نوظهور مانند AR / VR / MR در مراقبت های بهداشتی هستیم.

در هند از قبل می توانیم بسترهای تجارت الکترونیکی را برای فروش آنلاین داروها ، تجهیزات پزشکی ، اجاره تجهیزات نجات دهنده و گران قیمت و حتی اکنون مشاوره های مبتنی بر فیلم با پزشکان مشاهده کنیم. در حالی که اینها در شهرهای اصلی استقبال خوبی داشته اند ، اما با نفوذ اینترنت ما ، این خدمات قرار است گسترش یابند. با این حال ، تحول از طریق دیجیتال باید بسیار دقیق مدیریت شود. از آنجا که راه حل های بهداشت دیجیتال اغلب شامل اطلاعات شخصی هستند ، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها در ذینفعان از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال ، ذخیره سازی اطلاعات بیماران در یک سرور ابر نا امن یک خطر بزرگ امنیت سایبری است که بارها از اولویت های پیاده سازی دنیای واقعی در سیستم های مراقبت های بهداشتی فراموش شده است.

آیا راه حل های پزشکی از راه دور ، راه حل های مراقبت از منزل در خانه / کلینیک از راه دور ، خدمات اورژانس سیار ، Chatbots / Cobots / Robots برای پشتیبانی بالینی پایه پذیرش در اکوسیستم کلی مراقبت های بهداشتی هند را پیدا می کنند؟
راه حل های پزشکی از راه دور و سایر خدمات مراقبت از منزل نه تنها در هند بلکه در سراسر جهان مقبولیت گسترده ای را در اکوسیستم مراقبت های بهداشتی بدست آورده اند. آنچه در هند منحصر به فرد است ، کاربردهای متنوع خدماتی است که اکنون از آنها استفاده می کنیم. ما روش های جدیدی برای مدیریت در نظر گرفته ایم – از نظارت بر حیوانات از طریق پوشیدنی های روزمره و افزایش استفاده از وسایل پزشکی شخصی ، مشاوره آنلاین در زمان واقعی با پزشکان از طریق برنامه های telehealth ، و حتی جراحی های روباتیک که در حال افزایش است. هند نیز زمینه های زیادی برای استارتاپ های پر رونق فراهم می کند و امروزه بسیاری از شرکت ها خدمات مراقبت های بهداشتی شخصی را از طریق برنامه های تلفن همراه ، تشخیص و درمان مبتنی بر خانه ، حتی آمبولانس های درخواستی ارائه می دهند. ما شاهد افزایش استفاده از Cobots و Robots در بیمارستانهایی هستیم که بخصوص برای بخشهای COVID مستقر شده اند. Chatbots می تواند به بیمارانی که به دنبال علائم علاج هستند کمک کند. اتوماسیون و فناوری سهم بزرگی در شناسایی موارد بالقوه COVID دارند و در نتیجه منجر به درمان م andثر و کاهش بار زیرساخت های بهداشتی ضعیف می شوند.

به زودی راه حل هایی مانند Soft Robots / Software-as-a-Medical را برای کمک به مدیریت شیوه زندگی در تعریف داروهای درمانی برای بیماری های مزمن و سبک زندگی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و بیماری های تنفسی مشاهده خواهیم کرد. کاهش مراجعه پیگیری معمول به بیمارستان ها و پزشکان و همچنین ایجاد احساس خوب می تواند پذیرش چنین راه حل هایی را به دنبال داشته باشد.

از طرف دیگر ، هند فاقد چارچوب پزشکی قانونی مشخصی است که جنبه های اکوسیستم بالینی و بیمار را در نظر بگیرد. از آنجایی که هند یک بازار کاملاً مبتنی بر ارزش است ، در نظر گرفتن یک صلاحیت صحیح در مورد ایمنی ، در حالی که ما از راه حل های مقرون به صرفه ای استفاده می کنیم که از فناوری های دیجیتال استفاده می کنند ، یک نکته اساسی است.

فرصت ها و چالش ها در تحقق پتانسیل دیجیتالی شدن در مراقبت های بهداشتی از جمله استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته

  • کاهش موانع هزینه های بالای مراقبت های با کیفیت برای خدمت به بخش عمده ای از مصرف کنندگان جدید که نیاز به مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه دارند
  • فعال کردن راه حل های مراقبت های بهداشتی از طریق راه حل های مبتنی بر بستر SaaS
      • بسیاری از شرکت ها رویکرد اشتباهی را در زمینه دیجیتال سازی در پیش گرفته و در تلاشند تا فراتر از پروژه های اثبات مفهوم پیش روند
      • فرآیندهای نظارتی در فضای مراقبت های بهداشتی پیچیده و وقت گیر هستند و برای استفاده از قدرت دیجیتال مناسب نیستند.
      • این مقررات دقیق باید متناسب با هند باشد و توانایی نظارت سریع بر تولید و تأیید محصولات را داشته باشد

  1. چالش های مطرح شده توسط Covid-19 که سرعت دیجیتالی شدن در بخش های مراقبت های بهداشتی را تسریع می کند و چگونه Capgemini از مشتریان خود در این زمان دشوار پشتیبانی می کند؟

در Capgemini ما در تلاش هستیم که دو فناوری در حال تکامل را جمع کنیم – واقعیت افزوده و مجازی و 5G. AR / VR با قدرت 5G انقلابی در دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت در مناطق روستایی ایجاد می کند. بخش مراقبت های اولیه و مراکز بهداشتی از راه دور به پزشکان متخصص در زمان واقعی دسترسی دارند و حتی از اقدامات اورژانس پشتیبانی می کنند. این باعث نجات جان افراد در آینده نزدیک خواهد شد. به طور مداوم ، این فناوری ها آموزش پزشکان و مراقبان در مناطق روستایی و نیمه شهری را تسهیل می کند. چنین رسانه ای فنی برای آموزش در شیوع مانند آنچه در COVID دیدیم بسیار ارزشمند خواهد بود.
چند چالش کلید شتاب دیجیتال شدند. ما در حالت عادی جدید مجبور شدیم که بیشتر اوقات تقریباً تعامل داشته باشیم. این امر منجر به استفاده از برنامه های دیجیتالی از خرید آنلاین داروها تا تشخیص و درمان بالینی مجازی شد. این اختلال همچنین باعث کمبود شدید تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات محافظت شخصی شد.

Capgemini در این مرحله دشوار در مرکز حمایت از مشتریان و جامعه ما بوده است. تیم ما یک راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اشعه ایکس قفسه سینه برای کمک به تشخیص علائم Covid مانند ذات الریه ایجاد کرده است. ما با بسیاری از مشتریان دولتی و مشتریان مراقبت های بهداشتی کار می کنیم که برنامه های ما به آنها برای تصمیم گیری موثر با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل کمک می کند. تیم های ما برنامه ای را ایجاد کردند که متخصصان بهداشت سابق را برای ثبت نام برای کمک بسیج می کند و برنامه دیگری است که به نظارت از راه دور موارد COVID-19 و موارد مشکوک کمک می کند. جدا از سازماندهی اهدا و تحویل صدها هزار قطعه تجهیزات حفاظت شخصی و پزشکی ، تیم های ما با استفاده از چاپ سه بعدی قطعات ماسک را ایجاد کردند که برای استفاده در زمان حساس نبودن آن مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *