آزمایشات فاز 1 واکسن داخل بینی Bharat Biotech آغاز می شود ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

آزمایشات فاز 1 واکسن داخل بینی Bharat Biotech آغاز می شودحیدرآباد: آزمایشات بالینی انسانی فاز 1 واکسن داخل بینی Covid-19 سازنده واکسن Bharat Biotech ، با نام رمز BBV154 ، در برخی از سایت های انتخاب شده شامل حیدرآباد و ناگپور آغاز شده است.

آزمایشات کاندیدای واکسن ناقل ویروس آدنو ویروس شامپانزه ، که با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس (واشو) ساخته شده است ، قرار است بر روی 175 داوطلب سالم بین 18 تا 60 سال در چهار سایت – حیدرآباد ، ناگپور ، پاتنا و چنای.

پس از غربالگری داوطلبان ، تجویز دوزهای واکسن آغاز شده است ، منابع در بیمارستان سنت ترزا حیدرآباد ، یکی از آزمایشگاه ها گفتند.

“ما از روز دوشنبه غربالگری را شروع کردیم و از روز چهارشنبه دوزهای داوطلب را شروع کردیم. ما قبلاً واکسن را برای حدود 10 داوطلب تجویز کرده ایم. ”یک منبع در بیمارستان گفت.

جدا از بیمارستان حیدرآباد ، بیمارستان چند تخصصی Gillurkar در ناگپور ، موسسه علوم پزشکی All India (AIIMS) در Patna و بیمارستان Apollo Special in Chennai آزمایشات واکسن را انجام می دهند ، همانطور که در وب سایت CTRI (ثبت آزمایشات بالینی – هند) .

در حالی که کمیته های اخلاقی نهادی بیمارستان های حیدرآباد ، ناگپور و پاتنا قبلاً آزمایشات را تأیید کرده اند ، بیمارستان چنای هنوز منتظر سر زدن کمیته اخلاق است.

به عنوان بخشی از آزمایش تصادفی و دوسوکور برای ارزیابی واکنش زایی ، ایمنی و ایمنی زایی نامزد واکسن ، داوطلبان به سه گروه تقسیم می شوند.

در گروه اول ، 70 داوطلب پس از 28 روز یک دوز واکسن و به دنبال آن دارونما تجویز می شود.

READ  فروش ویتامین ها در مارس در میان افزایش Covid-19 ، Health News ، ET HealthWorld 22٪ رشد می کند

در گروه دوم به 70 داوطلب دو دوز واکسن به فاصله 28 روز داده می شود و در گروه سوم به 35 داوطلب دو دوز دارونما (ماده ای که ارزش درمانی ندارد) دریافت می شود.

این شرکت در روز 42 پس از تجویز اولین دوز ، تجزیه و تحلیل موقت را انجام خواهد داد تا ایمنی و ایمنی واکسن را قبل از ارسال داده ها به CDSCO (سازمان کنترل استاندارد داروهای مرکزی) مشخص کند.

Bharat Biotech قصد دارد 1 میلیارد دوز واکسن غیرتهاجمی تولید کند ، که به عنوان یک بازی ساز شناخته می شود زیرا نه تنها سریعتر بلکه تجویز آن نیز آسان تر خواهد بود.