امروز از ساعت 9 صبح برای واکسن در 136 خصوصی ، 56 بیمارستان دولتی در دهلی ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld ثبت نام کنید

امروز از ساعت 9 صبح برای واکسن در 136 خصوصی و 56 بیمارستان دولتی در دهلی ثبت نام کنیددهلی نو: هند قرار است روز دوشنبه وارد مرحله دوم واکسیناسیون Covid-19 شود ، زمانی که ثبت نام در 9 صبح برای افراد مسن (60 سال به بالا) و افراد 45 تا 60 ساله با بیماری های مشترک آغاز می شود. گسترش دامنه واکسن با هدف پوشش دادن 30 “جمعیت اولویت دار” کرور در یک مقطع مهم زمانی که چندین ایالت شاهد افزایش اوضاع هستند.

برای دریافت عکس ، افراد واجد شرایط باید در پورتال COWIN 2.0 (www.cowin.gov.in) یا از طریق سایر برنامه های IT ثبت نام کنند.

بیش از 21 شهروند مسن در دهلی وجود دارد ، به غیر از افراد 45 سال به بالا که از یکی از 20 بیماری مشترک مشخص شده رنج می برند. این ذی نفعان می توانند یک مرکز واکسیناسیون را در یکی از 136 بیمارستان خصوصی تعیین شده انتخاب کنند ، جایی که می توانند واکسن را با هزینه 250 روپیه در هر دوز ، از جمله 150 روپیه به عنوان هزینه واکسن و تا 100 روپیه به عنوان هزینه عملیاتی ، دریافت کنند. آنها همچنین می توانند در 56 بیمارستان دولتی بدون هزینه شلیک کنند.

واکسیناسیون شش روز در هفته در این مراکز انجام می شود و جزئیات آن در وب سایت اداره بهداشت دولت دهلی – www.dshm.delhi.gov.in موجود است.

از زمان راه اندازی فاز اول در 16 ژانویه ، تاکنون حدود 1.42 کرور دوز واکسن در میان کارگران بهداشت و خط مقدم در سراسر کشور تجویز شده است. اینها شامل حدود 3.7 میلیون بهره مند در دهلی است.

بر اساس آخرین لیست های انتخاباتی ، مشمولان شهروند سالخورده در دهلی شامل 12.2 نفر در گروه سنی 60-69 سال ، 7.7 نفر در گروه سنی 70-79 سال و بیش از 2.3 نفر از افراد دارای سن 80 سال به بالا هستند.

READ  Pvt hosps گفته است که تعرفه های Cov را که توسط دولت ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld تعیین شده است دنبال کنید

انتظار می رود گزینه ثبت نام خود به همراه تعداد زیادی از سایتهای جلسات و ترس از افزایش مجدد عفونتها در نتیجه تمایل افراد به عکسبرداری بیشتر از چند هفته قبل باشد. علاوه بر این ، بسیاری از وزرای کابینه ، وزیران ارشد و نخست وزیر نارندرا مودی احتمالاً در این مرحله واکسن می خورند ، که انتظار می رود باعث تقویت انگیزه شود.

به کلیه ذی نفعان توصیه می شود هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون ، کارت Aadhar ، شناسنامه عکس انتخاباتی (EPIC) یا شناسنامه عکس مشخص شده هنگام ثبت نام را به همراه داشته باشند. کسانی که در گروه سنی 45-59 سال هستند نیز باید گواهی هم بیماری را با امضای یک پزشک پزشکی ثبت شده همراه داشته باشند. لیست 20 بیماری مشترک مشخص شده در سایت www.dshm.delhi.gov.in موجود است.

“جدا از ثبت نام خود ، مقامات منطقه به ذینفعان ، به ویژه افراد مسن که ممکن است فن کافی برای تکمیل مراحل ثبت نام ندارند ، کمک خواهند کرد. به غیر از بسیج کارمندان بهداشت برای ارتباط با اینگونه ذی نفعان ، مقامات منطقه ای برای آگاهی دادن به مردم و ایجاد آگاهی در RWA نیز در حال پرسه زدن هستند. “

در سراسر کشور ، از حدود 10 هزار بیمارستان خصوصی تحت نظر آیوشمن بهارات PMJAY و 687 بیمارستان خصوصی تحت طرح بهداشت دولت مرکزی (CGHS) برای واکسیناسیون استفاده می شود. علاوه بر این ، دولت های ایالتی می توانند از بیمارستان های خصوصی تحت برنامه های بیمه درمانی ایالتی و برنامه های دیگر استفاده کنند. جدا از این ، واکسیناسیون در 10 هزار بیمارستان دولتی نیز اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از بیمارستانهای بزرگ چندین جلسه برای واکسیناسیون برگزار می کنند.

READ  10 بیمار Covid در آتش سوزی بیمارستان رومانی جان خود را از دست می دهند ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld

برای هر دوز فقط یک قرار ملاقات زنده برای یک ذینفع در هر زمان وجود دارد. افراد می توانند از طریق شماره تلفن همراه در پورتال COWIN ثبت نام کنند. با داشتن یک شماره تلفن همراه ، شخص می تواند به اندازه چهار ذی نفع ثبت نام کند. با این حال ، تمام کسانی که در یک شماره تلفن همراه ثبت نام کرده اند جز شماره تلفن همراه اشتراک خاصی نخواهند داشت. شماره کارت شناسایی برای هر یک از ذینفعان باید متفاوت باشد.

قرار ملاقات ها برای هر تاریخی برای یک مرکز واکسیناسیون Covid (CVC) در ساعت 3 بعد از ظهر آن روز که شکاف ها برای آن باز شده اند بسته خواهد شد. به عنوان مثال ، برای اول مارس ، اسلات از 9 صبح تا 3 بعدازظهر همان روز باز خواهد بود و می توان قبل از آن وقت ملاقات ها را رزرو کرد ، بسته به در دسترس بودن اسلات ها. با این حال ، در تاریخ اول مارس ، قرارهای ملاقات برای هر آینده ای که اسلات واکسیناسیون در آن موجود است نیز می توانند رزرو شوند. بعد از گذشت 28 روز از روز دوز اول ، شکافی برای دوز دوم نیز در همان CVC رزرو می شود.

با این حال ، ذینفعان می توانند تا زمان انجام واکسیناسیون تغییراتی را انجام دهند یا قرار ملاقات خود را لغو کنند. ذینفع این گزینه را دارد که شیار را برای دوز دوم از روز 29 به روز 42 دوز اول تغییر دهد. وزارت بهداشت در یادداشت راهنمایی گفت ، اگر یک ذینفع یک قرار با دوز اول را لغو کند ، پس قرار هر دو دوز لغو می شود.

READ  دادگاه عالی به دولت دهلی اجازه می دهد 80 درصد تخت ICU برای بیماران Covid-19 در بیمارستان های 33 پی وی سی رزرو کند

واکسن اختصاصی که تزریق می شود در زمان انتصاب فاش نخواهد شد ، حتی اگر یک CVC خاص فقط یک نوع واکسن را در خود جای دهد.

تاکنون هند به دو واکسن مجوز استفاده اضطراری اعطا کرده است – دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca Covishield را که در اینجا توسط م Instituteسسه سرم هند تولید می شود و Covaxin بهارات بیوتکنک را تولید کرده اند.

همانطور که در دور اول واکسیناسیون وقتی واکسن Covid به صورت رایگان برای کارگران بهداشت و خط مقدم تجویز می شود ، مرکز کلیه واکسن ها را تهیه کرده و به ایالات و UT ارائه می دهد که به نوبه خود آنها را بیشتر به CVC های دولتی و خصوصی پرداخت می کند.