معدود داروهایی که در ابتدا برای درمان کووید مورد استفاده قرار می گرفتند ، زمان را تحمل می کنند ، Health News ، ET HealthWorld

تعداد کمی از داروهایی که در ابتدا برای درمان کووید مورد استفاده قرار می گرفتند ، زمان را تحمل می کننددهلی نو: در دو سال گذشته ، از زمان شروع همه گیری کووید ، ده ها دارو برای درمان عفونت ویروسی جایگزین شده است. در حالی که برخی مانند استروئیدها و گیرنده های IL-6 آزمایش زمان را پشت سر گذاشته اند ، بسیاری دیگر نه.

کارشناسان بهداشت عمومی می گویند واکسن های موجود در برابر کووید -19 مطمئناً به کاهش شیوع بیماری و عوارض و مرگ و میر ناشی از آن کمک می کند. اما ، آنها می افزایند ، ایجاد داروهای ضد ویروسی برای درمان عفونت نیز به همان اندازه مهم است.

“تلاش های جهانی برای تولید واکسن علیه کووید موفقیت بزرگی بوده است. مهمتر از همه ، ما توانسته ایم این کار را در زمان رکورد انجام دهیم. اما اکنون ، تمرکز باید بر روی توسعه داروها برای درمان بیماری متمرکز شود. “دکتر NK Mehra ، دانشمند برجسته ، شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) گفت. وی افزود: بیشتر داروهای مورد استفاده برای مدیریت کووید تاکنون داروهای قدیمی بوده اند که برای درمان عفونت ویروسی یا مدیریت علائم ناشی از آن استفاده شده است.

“Regeneron ، آنتی بادی های مونوکلونال که برای درمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا استفاده می شد ، تنها دارویی است که به طور خاص برای مدیریت کووید تولید شده است. این ماده به پروتئین سنبله ویروس SARS-CoV-2 ، عامل ایجاد کووید ، متصل می شود و مانع از حمله سلول های انسانی می شود ، بنابراین خطر تکثیر ویروس را کاهش داده و از بیماری های جدی جلوگیری می کند. “دکتر راجش چاولا ، مشاور ارشد ، ریه و مراقبت های ویژه در بیمارستان آپولو گفت.

READ  IIT دهلی و موسسه آیورودا All India برای مطالعه مشترک فرمولاسیون آیورودا ، اخبار سلامت ، ET HealthWorld

دکتر رندیپ گلریا ، مدیر AIIMS ، به TOI گفت که آنتی بادی های مونوکلونال برای درمان برخی از بیماران مبتلا به Covid در AIIMS نیز استفاده شده است.

اما پایه اصلی مدیریت کووید استروئیدها و IL-6 هستند که از واکنش بیش از حد خطرناک سیستم ایمنی جلوگیری می کند. آخرین دستورالعمل WHO آنها را برای تجویز در بیماران شدید یا بحرانی توصیه می کند. آنها برای موارد غیر شدید توصیه نمی شوند. WHO داروی ضد ویروسی Remdesivir را برای بیماران مبتلا به کووید به هر شدت توصیه نمی کند. هنگامی که موج دوم در آوریل-مه در هند به اوج خود رسید ، داروی ضد ویروسی تقاضای بسیار زیادی داشت و بیماران بدشانس آن را با نرخ متورم خریداری کردند زیرا برخی از مطالعات اولیه نشان می دهد که این دارو در کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری.

به طور مشابه ، عجله ای برای دریافت درمان پلاسما در حال بهبود وجود داشت. این نیز بی تاثیر است و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تجویز پلاسمای دوره نقاهت – پلاسمای خون مشتق شده از بیمارانی که از بیماری بهبود یافته اند – در واقع باعث آسیب به بیمار می شود. هیدروکسی کلروکین (HCQ) ، که یک داروی ضد مالاریا است ، علاوه بر استفاده از آن در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی برای اهداف پیشگیرانه ، برای درمان بیماران بستری مورد استفاده قرار گرفت. شواهد جدید استفاده از آن را تایید نمی کند.

داروهای ضد ویروس دیگر Fabipiravir ، داروی ضد انگلی Ivermectin و استفاده از آنتی بیوتیک درمانی ، و سایر داروهای دیگر که در آغاز همه گیری رایج بودند ، اما در آزمایش همه گیر نشدند. در واقع ایورمکتین هفته گذشته از لیست داروهای توصیه شده برای مدیریت کووید حذف شد.

READ  فیچ ، بهداشت نیوز ، ET HealthWorld